Stolten skrev:
2116384 Jag har absolut ingen aning om vad som händer och vad det kostar och liknande. Får svenska myndigheter reda på det eller kan jag köra omkring oskatt, obes och oförsäkrat utan att dom har någon som helst koll på det?
Går trafikskadefonden in och täcker om jag skulle krocka utan försäkring som de gör med svenska bilar? Nån som är lite kunnig, ge mig all information ni vet för jag vet absolut ingenting!
Tack på förhand!
MVH Mattias Stolt
Jag importerade en Jagga som arvegods for lange sedan (kan du fa in den som arvegods ar det bra eftersom det gor att du kan skita i avgasrestriktioner och slipper anpassa andra saker oxa) och beholl de brittiska platarna ett tag for att underlatta parkering. Eftersom jag da bodde i en liten stad (Lund) sa drojde det val inte mer an nagra manader innan den lokale lansmannen tyckte att jag kunde val byta till de "andra platarna"... Kolla med ditt brittiska forsakringsbolag vad som galler.
Den viktigaste fragan du ska stalla dig sjalv ar dock: Ar jag verkligen redo for att aga en brittisk bil? Efter atta ar med rost- och elproblematik salde jag bilen for en spottstyver och det ar faktiskt den basta forlustaffar jag gjort.
Hogerstyrning vanjer du dig med after femton minuter - inga som helst problem. Det finns till och med fordelar. Har du trakigt kan du alltid fa igang "omkorningsdialogen" med din passagerare "ser det bra ut?" "Jaha, sa du nej"... Det kan ocksa leda till andra roligheter - Jag blev stoppad for fortkorning varpa polisen skaller ut min dejt tills hon forsynt papekar att hon inte har nagon ratt framfor sig...