Köpa färdig avstrypt CDI till Aprillia Rs 125?

Ralli

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Aprillia Rs 125
Hej!

Jag har letat och sökt så jag kände det var dags att fråga er!

Jag vet att man kan strypa av CDI:n enkelt men då är frågan går det att återställa? Om så inte är fallet finns det ostrypta CDI-boxar att köpa?
isåfall var?

Hojen är alltså en Aprillia Rs 125 -01

Tack på förhand!

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej!

Jag har letat och sökt så jag kände det var dags att fråga er!

Jag vet att man kan strypa av CDI:n enkelt men då är frågan går det att återställa? Om så inte är fallet finns det ostrypta CDI-boxar att köpa?
isåfall var?

Hojen är alltså en Aprillia Rs 125 -01

Tack på förhand!

Altså det är helt onödigt att köpa en ostrypt box det är klart att det går men denna strypning ger inte så mycket effekt (den är till för att sänka bullerkraven för att bli godkänd för EU tror jag).

Strypningen är som en bro/brygga. Man kapar den så de 2 sidorna inte har kontakt med varandra, om du vill återställa så är det väll bara löda fast något ledande material mellan dessa 2 sidor.

Strypningen verkar mellan 4000 varv och 5500 (tror jag de va rätta mig om jag har fel) och gör som sagt att den stryps vid dessa varv då det är vid dessa varv jag tror att man mäter buller nivån.

Den märkbara effekt när du tagit bort strypningen är att du får ett jämnare register, enligt mig så är denna strypning helt onödig då den verken ger någon högre hastighet. Dock bättre accelartion.

Mitt tips: Ta bort skiten och låt den vara borta.

På denna sida kan du se bilder osv hur den ser ut, dock så är sidan på franska.

http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm

Hare bra :)

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda Z125-R
Det som ger mest effekt är egentligen ett avstämt rör. 2-Takt är ju krävande när det gäller rätt motstånd.

Men att det ger 33kw är jag också lite osäker på men det ger nog en piggare RS för dem pengarna.

Ralli

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Aprillia Rs 125
Tack för alla svaren!
Visste dock redan det där men ville helst inte modifera orginal CDI.:tungan
Men men det får la bli att strypa av den för jag är lite trött på "varvtalsdimpet" nu! Ingen som har haft problem vid besikitning efter avtsrypt CDI med tanke på avgaskraven?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
funderade lite över det där oxå :gnissla dock ger kittet nog en del. men inga 40hk på långa vägar...
btw 33kw = ca 45 hästar (1kw=1.36HK och 33 x 1.36 = 44.88). har inte mkt att göra så ville bara på peka detta inte för att vara kaxig och tycka att jag är bäst som jag gör detta... så bli ej sur:p

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
btw 33kw = ca 45 hästar (1kw=1.36HK och 33 x 1.36 = 44.88). har inte mkt att göra så ville bara på peka detta inte för att vara kaxig och tycka att jag är bäst som jag gör detta... så bli ej sur:p

jag vet mkt väl hur man räknar om kw till hk. Men jag skrev 40hk eftersom kittet inte ens ger det.. Riktiga glädjesiffror får man på köpet med kittet..

my 2 cents

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tack för alla svaren!
Visste dock redan det där men ville helst inte modifera orginal CDI.:tungan
Men men det får la bli att strypa av den för jag är lite trött på "varvtalsdimpet" nu! Ingen som har haft problem vid besikitning efter avtsrypt CDI med tanke på avgaskraven?

Tror itne ens dem vet att det sitter en strypning dära min gick igenom helt ostrypt, han test körde den också (sen sa han "jaaa du") Fast den gick igenom iaf. :D

Men tror inte det kommer va något problem tror det är mest för att klara EU kraven.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy