köpa första hojen

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Hoj
ER6f
det börjar närma sig ett hojköp, men ju mer jag tänker på det desto mer inser jag hur lite jag kan om ämnet.

jag har klarat teorin och siktar på att ta kortet i år, det börjar bli lite tajt med tid så det är inte alls omöjligt att den cykel jag köper kommer att användas till en del balansövningar inför förarprovet...

men jag vet inte ens vart jag ska börja, skulle uppskatta om någon kunde komponera en liten lista över saker man bör undersöka på de objekt som är intressanta.

lessen om det redan finns liknande trådar, jag kunde inte hitta dom =/

tack på förhand.

Ekerholm

Guest
köp min hoj... en gsxr 750 fighter... skicka ett pm om du är intresserad..

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Sen är det bra att ang vilket pris område du tänkt dig, är det 5.000 eller 100.000 kr vi pratar om i budget.

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Hoj
ER6f
nu va det inte valet av hoj som jag tänkte på, utan mera saker jag ska undersöka när jag är och tittar på en hoj...

tex hålla i frambromsen och se om framdämparn tar i, kolla kedjespelet, titta lite på bromsarna om det är slitnabelägg, sånna saker.

lessen om min första post va aningen luddig.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
nu va det inte valet av hoj som jag tänkte på, utan mera saker jag ska undersöka när jag är och tittar på en hoj...

tex hålla i frambromsen och se om framdämparn tar i, kolla kedjespelet, titta lite på bromsarna om det är slitnabelägg, sånna saker.

lessen om min första post va aningen luddig.
Kan du kika över om beläggen är fräscha kan du även kolla resterande skick.
1, bilda dig en uppfattning om ägaren, kunnig, snål, vettig, puckad i skallen osv.
Känns det rätt
Fråga om skicket, hur och av vem den är servad osv.
Viktigaste är väl att kolla igenom "säkerhetskontrollen", Är kedjan tex rostig skulle jag aldrig köpa den moppen, kan han inte hålla den fräsch fattar han då att det behövs olja i den.
Däck, packboxar drivpaket oljeläckage bara kika och även prova moppen dra genom alla växlar bromsar den som den ska, vibrationer bla bla.
Kan du inget ta med dig en bekant som fattar lite.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy