Köpa förstahandskontrakt svart?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Hallå killar och tjejer! :)

Någon som har känningar i den svängen? Sitter lite tight till med bostad..
Letar efter central 2-4rok.
Tips om vettiga svartmäklare tas emot med kärlek :pannkyss
Skicka gärna PM!

/Anders

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hallå där!

Jag har inte alls hört talas om att det ska vara så särskilt utbrett med svarta mäklare här i stan. Men, hör du nåt kan du väl pm:a ;)

Ett annat och mycket billigare tips är att gå in på http://www.boplatsgbg.se/ regga dig, o sen söka som en jubeltok på ALLA lediga lägenheter. På dagtid mellan 08 och 16 poppar det upp nya lyor, gör då en intresseanmälan och se till att vara bland dom 5 första. efter ett tag är de ofta flera hundra ibland tusen som visat sitt intresse. Många bolag gör så att dom sen kontaktar dom fem första. Dom får komma och kika på bostaden och sen väljer dom ut en, ofta den som har värst bostads situation. Jag fick på två-tre veckor tillgång till tre olika bostäder. Men då låg jag i en del. Krävs att du kan sitta och uppdatera den där sidan stup i ett. Sortera bostäderna efter minst antal sökande så hittar du lätt nya adresser.

Good luck hunting!

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Mark skrev:
Hallå där!

Jag har inte alls hört talas om att det ska vara så särskilt utbrett med svarta mäklare här i stan. Men, hör du nåt kan du väl pm:a ;)

Du har PM :)

Mark skrev:
Ett annat och mycket billigare tips är att gå in på http://www.boplatsgbg.se/ regga dig, o sen söka som en jubeltok på ALLA lediga lägenheter. På dagtid mellan 08 och 16 poppar det upp nya lyor, gör då en intresseanmälan och se till att vara bland dom 5 första. efter ett tag är de ofta flera hundra ibland tusen som visat sitt intresse. Många bolag gör så att dom sen kontaktar dom fem första. Dom får komma och kika på bostaden och sen väljer dom ut en, ofta den som har värst bostads situation. Jag fick på två-tre veckor tillgång till tre olika bostäder. Men då låg jag i en del. Krävs att du kan sitta och uppdatera den där sidan stup i ett. Sortera bostäderna efter minst antal sökande så hittar du lätt nya adresser.

Good luck hunting!

Tack för tipset, men jag måste hitta något centralt. Lorensberg, Vasa eller inom vallgraven.. :tomten

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Gixxer-Anders skrev:
Du har PM :)

Tack för tipset, men jag måste hitta något centralt. Lorensberg, Vasa eller inom vallgraven.. :tomten

Baah, ta nu en lya i Angered eller boskapsgården och köp en snabb trampis :4skrika

Värsta grymma kondisen får du då!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ge mej 200 000 så får du mitt kontrakt här i lunden med utsikt över hela stan

bara att slå till billigare blir det inte hyran är på 3600 med parkering :gnissla

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
kolla på blocket står ofta om visst övertag om vitvaror osv.

Kolla gp samma sak där lycka till att hitta p-plats om du har bil det är nästan svårare än att få lägenhet

Kolla med gammelgubben på kungsgatan 6 (osäker på nr)som har hyresförmedling oxå.

Ett annat tips är kolla vart du vill bo ring runt bland hyresvärdarna o tala o vilken hyvens kille du är inte fattig o skötsam kan funka.

Funkar något av dessa tipsen vill jag ha hittelön.

Mjukglass på götaplatsen blir smaskens

//Blondie

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Gixxer-Anders skrev:
Hallå killar och tjejer! :)

Någon som har känningar i den svängen? Sitter lite tight till med bostad..
Letar efter central 2-4rok.
Tips om vettiga svartmäklare tas emot med kärlek :pannkyss
Skicka gärna PM!

/Anders

Kan inte låta bli att vara lite nyfiken.. vad hände med lägenheten där du bodde/bor? Den ligger ju inte dåligt centralt...

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Hör runt i hela din bekantskapskrets. Det brukar alltid vara någon som känner någon. Funkade för mig och min flickvän. Hon pratade med en bekant till sin far och fem dagar senare hade vi förstahandskontrakt på en trea i Mölndal. :)

Godis Kungen

Godis är bra för mig (SÄKERT)
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
Fighter jävel
Hmmm, har en kompis som skullle köpa kontrakr !!!
Han blev av med pengar och lya då fastighetsägaren kom på det,
det bästa är kontakter fixade själv en 1: hands 3:a på 81 kvm i stan på det viset. TUR tycker och en smula skicklighet.

JN

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Får se.....
Med tanke på vilka priser du får ge för ett förstahandskontrakt mitt i stan så kan du lika gärna lägga dom pengarna på en bostadsrätt.. Månadsavgiften på dom är lägre vilket gör att du nästan får samma kostad/månad som en hyresrätt.. Plus att det är roligare att äga sin bostad om du vill göra nåt med den.. Ingen som måste ge sitt tillstånd om du vill göra om lite!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept