Köpa gitarr från USA. Hur kan priset skilja så mycket?

Shalalalala

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Jönköpings län
Hoj
Yamaha R6-06
Har inte kollat upp så många sajter som skickar till Sverige, men här finns en iaf https://www.music123.com/. Jag kollar mest på Ebay. Gäller bara att hitta en säljare som skickar hit.

Tänk på att moms, tull och frakt tillkommer. Räkna med ca 1000 kr i frakt. Jämfört med Sverige tjänar du garanterat på det, men stället som Axl45 tipsade om (www.thomann.de) hade ganska bra priser jämfört med här. Dom ska visst vara snabba på att leverera också + billigare frakt (15 EUR för en gitarr). Kan ju vara värt att jämföra.

detta har inte alls med ämnet att göra, men tänkte höra om du har bra koll på gitarrer o priser. har nämligen en elgitarr som jag vill sälja, buck owens signaturgitarr om du vem han är? är inte insatt i det alls men den är silver, blå och röd randig.
vore kul om du visste vad man kan få för den.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
detta har inte alls med ämnet att göra, men tänkte höra om du har bra koll på gitarrer o priser. har nämligen en elgitarr som jag vill sälja, buck owens signaturgitarr om du vem han är? är inte insatt i det alls men den är silver, blå och röd randig.
vore kul om du visste vad man kan få för den.

Det har jag ingen aning om faktiskt. Det finns en för 900$ på Ebay, fast det är ju i USA och inte här. Det bästa är ju att hitta nån affär här som säljer dom och kolla vad dom tar.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
detta har inte alls med ämnet att göra, men tänkte höra om du har bra koll på gitarrer o priser. har nämligen en elgitarr som jag vill sälja, buck owens signaturgitarr om du vem han är? är inte insatt i det alls men den är silver, blå och röd randig.
vore kul om du visste vad man kan få för den.

En Fender Telecaster brukar ju ha hyggligt andrahandsvärde, jag skulle gissa på 6-10000 beroende på skick och om du hittar rätt köpare, Buck Owens är ju ingen superkändis i Svedala och guran har ju ett minst sagt udda utseende.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Blev en ovation 12 strängad i nyskick för mig, för 670 dollar! wiiie
 

Bifogat

  • ovation18669.JPG
    ovation18669.JPG
    59.7 KB · Visningar: 112

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En så´n har Jag med! Fläskigt med 12 strrrrr,

En likadan? Va tjacka du den för? Stötte på listpris i sverige... 18 lök. Då blir man glad:D

Har faktiskt aldrig lirat på en ovation tolva, men en 6str samma modell och den lät guddomligt! Med djupa bowlen då
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Blev en ovation 12 strängad i nyskick för mig, för 670 dollar! wiiie


De blev inte så långlivat. Den pallade inte med luftfuktigheten i norra australien. Den har blivit rätt vågig och avståndet mellan strängarna och halsen rätt stort långt nere på halsen :(

Nån som vill köpa billigt? Låter lika bra
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top