Köpa gsx-f eller vfr ?

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Har funderingar på ett hoj köp i prisklass runt 35-50000 ...
Och sitter och fundera på framförallt 2 olika hojar .
Suzuki GSX 750 F eller Honda VFR 750/800

Så tips på för och nackdelar mellan dom olika hojarna tar jag gärna imot
eller tips på liknade hojar .Dom enda kraven man har e väl att dom ska vara billiga i försäkringar och att det går att åka behagligt på dom ..

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Jag får väll vara först då.

Jag har ägt en GSX-F -01 och äger en VFR 800 -08.

Gsx´en är väldigt billig att äga, går bra men man tröttnar efter ett tag (jag hade den i 5 år), väldigt lätt att köra.
VFR´en kostar mer i försäkring (kan det vara för att den är 7 år yngre;)) men man får mer klös, jag är 1,90 lång och tycker att jag sitter bättre på vfr´en.

Det enda rätta är att ut och prova dem.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Min första hoj var en GSX750F -99'a, som jag använde till allt från jobbpendling, långtouring och lärde mig knäskrapa med :tummenupp Bana hann jag aldrig ge mig på innan jag köpte en Gixxer iofs. Grymt kul hoj, lättkörd, bekväm och bra register :tummenupp Dock ska den väl inte jämföras med R-brorsan, där ligger den lite efter, framför allt chassimässigt, även om motorn också är tröttare, men det märks mindre på vanliga krokvägar. Men en otroligt kul allroundhoj är det :tummenupp

Jag har bara provkört en VFR800 för nått år sen, med såndär vvti eller vtec eller va de nu heter, och den gillade jag inte alls. Det sa aldrig klick, även om det är en kanonhoj säkert.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Min första hoj var en GSX750F -99'a, som jag använde till allt från jobbpendling, långtouring och lärde mig knäskrapa med :tummenupp Bana hann jag aldrig ge mig på innan jag köpte en Gixxer iofs. Grymt kul hoj, lättkörd, bekväm och bra register :tummenupp Dock ska den väl inte jämföras med R-brorsan, där ligger den lite efter, framför allt chassimässigt, även om motorn också är tröttare, men det märks mindre på vanliga krokvägar. Men en otroligt kul allroundhoj är det :tummenupp

QUOTE]

Skulle vilja säga nästan exakt samma sak fast med VFR, en -02.. inklusive de med knäskrap och inte hinna banåkning. Sen att jag inte skaffade en R-variant av Honda visserligen.. Men en ny VFR kan definitivt införskaffas i framtiden om man tröttnar på bankörning vill säga för där är ju R-hojen snäppet vassare även om det är Kawa. :tungan

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Ja det låter som för en nyböjare så kan det vara 50/50 mellan hojar då
och inget negativt om något i alla fall .
Sen har man ju inget kort ännu . vilket gör att prova runt bland olika modeller blir svårt... utan man får nog köpa grisen i säcken i denna affär
Viktigast e ju att det står en hoj redo att åka ett par tusen mil på så fort kortet e klart :p

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Jag har haft en VFR800. Har bara gott att säga om den, otroligt bekväm hoj att köra långt på, eller glida lugnt i stan. Tycker att den är betydligt snyggare än Suzukin dessutom. Här finns bevis=) http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=7182

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS