köpa gsxr 1100 -94 bra/dåligt?

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
imorn ska jag skjutsa en kamrat som ska köpa denna http://www.blocket.se/vi/7643855.htm?ca=5_s

tyck till!

han är ingen banracingfanatiker utan tycker väl mer om att gasa lite raktfram och njuta av vyerna.. det viktigaste för honom är att allt ser schysst ut och funkar som det ska.. tro mig jag försökt få honom att köpa en Ducati men det går inte :fatta!

Men hur är dom annars är den värd 41kkr? prutar väl givetvis men säg 37-39kkr då?

Nån som har bra/dåliga erfarenheter?
 

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Ort
övermark finland
Hoj
yamaha R1 -08
seveneleven skrev:
2068777 imorn ska jag skjutsa en kamrat som ska köpa denna http://www.blocket.se/vi/7643855.htm?ca=5_s

tyck till!

han är ingen banracingfanatiker utan tycker väl mer om att gasa lite raktfram och njuta av vyerna.. det viktigaste för honom är att allt ser schysst ut och funkar som det ska.. tro mig jag försökt få honom att köpa en Ducati men det går inte :fatta!

Men hur är dom annars är den värd 41kkr? prutar väl givetvis men säg 37-39kkr då?

Nån som har bra/dåliga erfarenheter?
hej hej .. vad jag vet så borde dom där hojarna gått bra ... ser ju najzz ut oxå bara att köpa... :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Har haft en -95a
Dett finns bra skjut i motorn på den.. Tom snabbare än många modernare hojar om man så vill...
Chassiet är inte lika stabilt som på moderna hojar heller.. Men fullt tillräckligt för någon som inte ligger och ska piska krokvägar.
Den är ganska tung... 227 kg har jag för mig torr. Men tyngdpunkten ligger bra placerad och den är trots sin vikt lätt att hantera.
Till -94 (tror jag) så flyttades fotpinnarna ner något .. Vilket gav en snällare benvinkel. Och den är ruskigt bekväm att åka längre sträckor med packning, och passagerare om man så önskar..
Har för mig att den var 5 växlad med,... litet frågetecken på den...

Motorn är iaf skottsäker. Denna är ju vattenkyld och den blev aldrig speciellt poppis att trimma... Dvs det är ovanligt med sönderskruvade exemplar.
Orsaken till att den inte blev poppis har jag hört är att den vart bökigt och trångt att montera turbo på en.

Den bör ge ca 130nm och ca 130 häst på bakhjulet..

I Grund och botten en bra hoj för lite pengar..
 

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Ja tycker priset är mkt för högt, skulle aldrig själv ge dem pengarna!!!

För 40.000kr får man rätt mkt mer hoj vad ja tycker!!! Nyare desutom.

/ Henke (min åsikt alltså)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Klart han ska ha en gixxer 1100 :yoparty...är själv inne på min tredje, en klassisk modell som åldrats med värdighet och ger mycket kul per krona.

De vattenkylda är maffiga hojar: bra mos, enormt slitstarka motorer (även om ingen motor är "skottsäker") men inget man slänger omkring på en kurvig väg i alltför uppdrivet tempo eftersom de är såpass tunga. Idag är de mer att betrakta som sporttouring.

Fina ex ligger högt i pris i begledet, välförtjänt eller inte får var och en bedöma. Runt 35-40k är mer regel än undantag och ofta får ägarna ut det. Jag fick 39k för min -94 i somras, en importhoj med rätt udda färgsättning men med få mil/ägare och i toppskick.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tjöööp !!! :hördu :tummenupp :Bugar

Vissa köper motorcykel som man vill ha, andra vill bara försöka få så nytt som möjligt för pengarna. :brinnerup
Låt dom andra jaga "nya" cyklar, som om dom vore på ICA Supermarket och jagar kuponger, medans du/ni själva köper sakerna ni vill ha istället.

Jag gav mer för min -91'a. Överpris enligt många, värt varenda öre enligt mig.
Såna här cyklar tillverkas inte längre och hittar man en i bra skick så är det bara att slå till.
Många (som mig) föredrar äldre hojar, då körställningen ofta passar bättre än de nya pygmécyklarna.

Duger gott än idag, en bra förare på en sån hoj, kör lätt ifrån en medelmåttig på en nyare cykel.
D.v.s. jag skulle ändå bli ifrånåkt, om jag satt på en nyare hoj. :)

Säg åt honom att köpa den, han kommer inte ångra sig.
(Dessutom är ju prutning fortfarande tillåtet. ;))
 
Last edited:

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
seveneleven skrev:
2068777 imorn ska jag skjutsa en kamrat som ska köpa denna http://www.blocket.se/vi/7643855.htm?ca=5_s

tyck till!

han är ingen banracingfanatiker utan tycker väl mer om att gasa lite raktfram och njuta av vyerna.. det viktigaste för honom är att allt ser schysst ut och funkar som det ska.. tro mig jag försökt få honom att köpa en Ducati men det går inte :fatta!

Men hur är dom annars är den värd 41kkr? prutar väl givetvis men säg 37-39kkr då?

Nån som har bra/dåliga erfarenheter?
Har man inga ambitioner att svänga med hojen är den aldeles ypperlig(om man inte är över 185cm)
Hojen har onödigt skarp benvinkel i förhållande till vägegenskaperna.
Annars är väl motorn en av historiens bästa. :tummenupp
 

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
det blev affär för 39kkr. 3 givi packlådor modell skitstora :p jag vet vem som kommer få ta packningen i sommar :tungan

till och med klammorna som håller förgasarna såg oskruvade ut.. ingen klåpare med ÖB verktyg som skruvat alltså.

bänkad.. 142hk helt orginal !?!? inte illa..
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
seveneleven skrev:
2070911 det blev affär för 39kkr. 3 givi packlådor modell skitstora :p jag vet vem som kommer få ta packningen i sommar :tungan

till och med klammorna som håller förgasarna såg oskruvade ut.. ingen klåpare med ÖB verktyg som skruvat alltså.

bänkad.. 142hk helt orginal !?!? inte illa..
Grattis, och välkommen i klubben med dom lyckligaste ägarna. :tummenupp
(Eller din polare...)
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Om ni ser en original-lack röd/svart/vit 90:a 750 någonstans i sanslös kondition så håller jag ögonen efter sådana. Jag håller med War-psycho, en del egenskaper hittar man inte hos senare modeller.
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
seveneleven skrev:
2068777 imorn ska jag skjutsa en kamrat som ska köpa denna http://www.blocket.se/vi/7643855.htm?ca=5_s

tyck till!

han är ingen banracingfanatiker utan tycker väl mer om att gasa lite raktfram och njuta av vyerna.. det viktigaste för honom är att allt ser schysst ut och funkar som det ska.. tro mig jag försökt få honom att köpa en Ducati men det går inte :fatta!

Men hur är dom annars är den värd 41kkr? prutar väl givetvis men säg 37-39kkr då?

Nån som har bra/dåliga erfarenheter?
Ser ingen anledning att köpa en sån gammal trähäst, sämre på alla punkter än 5-6 år nyare hoj som man med lite tålamod kan få för samma pris.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top