Köpa hemmabio

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
KetogaN skrev:
HK 506:an har inte släppts än.. jag väntar på min.. :)
Joo... dom hade den inte hemma... skulle komma om ca 2v och nästqan alla var redan sålda!

Men vi boka en osedd så jag hoppas det blir bra iaf...

Mavve: Logiken är att pengar inte är nått problem ;) ...ne men ska man köpa nått kan man lika bra pröjsa lite extra o få bra grejer!! ...se det som en investering :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Thundercat skrev:
Jag har en Yamaha RXV740-RDS förstärkare, Jamo D590 frontar, Jamo D5 center och Jamo D5 Surround. Är grymt nöjd med det. :tummenupp :Bugar
Dunderkissen: en polare undrar var du har köpt din TV möbel.... :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Varför betalar man så mycket pengar för ljud man inte kan använda ens till 20%?

Jag förstår inte logiken i det.
hur menar du, vadå 20 % :confused:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mavve skrev:
Varför betalar man så mycket pengar för ljud man inte kan använda ens till 20%?

Jag förstår inte logiken i det.

Haha, du, det handlar inte om att spela högt det handlar om att spela bra. På alla volymer. Jag har ett helt rum fyllt med Rotel och QLN. Kan jag spela ashögt. Tja, kanske. Spelar det bra? Nåt så in ihelvete med tanke på hur lite jag betalade för det.

Logik som haltar däremot finns det väl gott om här inne. Squid på en R1 med uttalad rädsla för kurvor, DET är obegripligt!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
t-rex skrev:
Haha, du, det handlar inte om att spela högt det handlar om att spela bra. På alla volymer. Jag har ett helt rum fyllt med Rotel och QLN. Kan jag spela ashögt. Tja, kanske. Spelar det bra? Nåt så in ihelvete med tanke på hur lite jag betalade för det.

Logik som haltar däremot finns det väl gott om här inne. Squid på en R1 med uttalad rädsla för kurvor, DET är obegripligt!
Precis! Jag skulle då visserligen själv hellre lägga en halv mille på hifi än på bil. Hur högt man kan spela med grejerna är däremot totalt oväsentligt, det är knappast det man betalar för. Är man ute efter extrem volym får man väl köpa sig ett PA :tungan

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
t-rex skrev:

Bra sagt!!

Nästan alla system(nästan) kan spela högre än vad man behöver...
Det är ljudkvaliten, oberoende på volym som det handlar om :musik

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
kajlyl skrev:
Hahaha!! ...jo det var ju hmm.. billigt! skulle inte vara svårt att köpa sladdar för samma pris som alla andra grejerna kostat tillsammans :p

Det skulle vara skoj att ha lite "state of the art" prylar nångång i sitt liv

Therudeboy

Guest
Skulle vilja ha en cerwinvega snäcka för 300k och ha världens renaste ljud :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
t-rex skrev:

Jovisst låter det bättre än TVhögtalarna men det räcker ju med nåt system för max 10lök.
Jag såg T3 igår med värsta surroundsystem och 8 feta högtalare runt kring mig och klart det lät lite kul fast jag hade ju aldrig lagt de 60tusen allt det skitet har kostat.
För mig är det likadant ljud med ett system för 10lök.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Oj... :va

Försök inte att uppleva skillnaden. När du väl gör det är du fast och då blir det dyrt... För många öppnas dörrarna upp för helt nya musikupplevelser när de blir intresserade av hifi. Med en dålig anläggning hör man musiken. Med en bra anläggning ser man musiken.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Oj... :va

Försök inte att uppleva skillnaden. När du väl gör det är du fast och då blir det dyrt... För många öppnas dörrarna upp för helt nya musikupplevelser när de blir intresserade av hifi. Med en dålig anläggning hör man musiken. Med en bra anläggning ser man musiken.

Ser man musiken har man sniffat för mycket.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Ser man musiken har man sniffat för mycket.
Med en tillfredställande ljudbild så "ser" man det audiovisuella rummet som inspelningen försöker återge: du "ser" hur basistens fingrar rör sig på gitarrhalsen, du "ser" trummisens rörelser strax bakom till vänster osv. Viss musik är totalt omöjlig att förstå sig på om man inte försöker se den i bilder precis som vissa poeter skriver dikter som är helt omöjliga att förstå om man inte tänker dom i bilder (testa att ge dig på tung instrumental jazz respektive en bok av Bruno K. Öjer ;)).

När man läser en deckare så ser man händelseförloppet spelas upp som en film uppe i huvudet, det är exakt samma sak med musik när man lär sig att "se" den.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Mavve skrev:
Jovisst låter det bättre än TVhögtalarna men det räcker ju med nåt system för max 10lök.
Jag såg T3 igår med värsta surroundsystem och 8 feta högtalare runt kring mig och klart det lät lite kul fast jag hade ju aldrig lagt de 60tusen allt det skitet har kostat.
Kan lova dig att det inte är samma ljud om du ksulle jämnföra det... Jag tyckte t.ex. att Bose lät bra, sen hörde jag JBL då lät bose skit :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
När man läser en deckare så ser man händelseförloppet spelas upp som en film uppe i huvudet, det är exakt samma sak med musik när man lär sig att "se" den.

Jag gillar inte musik.

kajlyl skrev:
Kan lova dig att det inte är samma ljud om du ksulle jämnföra det... Jag tyckte t.ex. att Bose lät bra, sen hörde jag JBL då lät bose skit :)

Jag gillar inte musik.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
kajlyl: lägg gärna upp lite bilder på hembion sen när den är installerad :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
berggren_martin skrev:
Visst... kommer nog ta en vecka till iaf...

Limited grejerna från H&K hade dom inte t.ex. sen ville vi ha JBL burkarna i körsbär.. så det tar väl sin tid!

Men den som väntar på nått gott :banana

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
berggren_martin skrev:
FÄÄÄÄRRRRDDDIIIIGGG!!!!
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Hittar inte kablen till Digitalkameran, så jag slänger upp lite bilder fårn mobilen så länge ;)

H/K Dvd:n har inte kommit än, så vi fick låna en Philips så länge :(

Bifogat

• 3BH00034.jpg
    3BH00034.jpg
    62.9 KB · Visningar: 50
  • 3BH00036.jpg
    3BH00036.jpg
    87.4 KB · Visningar: 43
  • 3BH00035.jpg
    3BH00035.jpg
    67.4 KB · Visningar: 31
  • 3BH00037.jpg
    3BH00037.jpg
    57 KB · Visningar: 33
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...