Köpa hjälm i England. CE-märkt?

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Lär nog plocka hem min 3:e X-spirit II från helmetcity snart. Bra leverantör, bra hjälm. Brukar kolla vilka färger dom har utförsäljning på så blir priset oftast runt 4000:-.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Lär nog plocka hem min 3:e X-spirit II från helmetcity snart. Bra leverantör, bra hjälm. Brukar kolla vilka färger dom har utförsäljning på så blir priset oftast runt 4000:-.

brukar det tillkomma några avgifter i tullen ellerhar du klarat dig hittills?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
brukar det tillkomma några avgifter i tullen ellerhar du klarat dig hittills?

Du betalar ingen tull inom EU. :fakta

Däremot kan det vara värt att notera att fc-moto.de lägger på skillnaden i moms mellan Tyskland och Sverige på priset. Det gör inte Helmetcity.co.uk. Dessutom får man ibland (som sagts) lite extra lull-lull från Helmetcity.co.uk.

När det gäller X-Spirit II är jag väldigt nöjd med mina. Inte tysta, men jag kör alltid med proppar. Men välventilerade, ligger stabilt i luftströmmen och passar mitt huvud som en handske (personligt, förvisso...). :tummenupp

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
toveks auktioner har lite hjälmar nu, Manfreds motors konkursbo tror jag det va.
värt att kolla in.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
har nu beställt en hjälm på helmet city.
det ingår en väska ett extra visir och en "oxford comfy" halsvärmare.
idag slog mig tanken, ingår det pinlock till det mörka visiret också?. ringde upp helmet city och fick då veta att det ingår ett pinlock men bara till det ena visiret. Hon frågade då om jag ville ha ett extra pinlock istället för oxford comfy.
Det ville jag.
Hittills bra service:tummenupp
men det är som någon skrev, man vet hur servicen är när det är något som strular.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Japp nu är hjälmen hemma och "provkörd". Vilken skillnad med en hjälm som inte dansar runt på skallen vid gaspådrag. Man känner en helt annan säkerhet nu. Otroligt skön känslaimage.jpg

Jaja uppochned

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Japp nu är hjälmen hemma och "provkörd". Vilken skillnad med en hjälm som inte dansar runt på skallen vid gaspådrag. Man känner en helt annan säkerhet nu. Otroligt skön känsla
Jaja uppochned

Jag pimpade min svarta X-Spirit 2 på så vis att jag klöste loss det abnormt stora SHOEI klistermärket fram och ersatte det med ett av de små som följde med. Tror att även det kommer att tas bort... cleanare look utan.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Jag pimpade min svarta X-Spirit 2 på så vis att jag klöste loss det abnormt stora SHOEI klistermärket fram och ersatte det med ett av de små som följde med. Tror att även det kommer att tas bort... cleanare look utan.

mm isf blir nog min pimpad ikväll…fantsktisk hjälm förresten… inte särskilt tyst men förövrigt super.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år