Köpa hjälm utomlands

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
...lite ON-topic:
Om du/ni är ute efter billiga hjälmar bortom sveriges gränser så ligger england lågt i pris då det är stormarknad där på mcprylar. Sitt en kväll o sök på en hjälm-modell, i england, så hittar ni dem garanterat billigare i sverige. Jag har köpt hjälmar i engalnd 3ggr, sparat minst 1500kr på varje deal.

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Nu måste jag få flika in med en fråga. Jag har lite problem. Jag har ganska liten skalle. Shoeis small är lagom i storleken men hakan tar i. Nu har jag en AGV rossi replica som satt bra från början men nu är den för stor. Det är en medium. Small var för liten. Någon som har nått tips? Jag har inte provat Arai eller nått annat.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska ni ha billiga men bra hjälmar så ska ni kika på www.fc-moto.de och deras Restposten. Kika dels på den fliken under Helme och även under varje enskilt märke.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Gustav O skrev:
Ska ni ha billiga men bra hjälmar så ska ni kika på www.fc-moto.de och deras Restposten. Kika dels på den fliken under Helme och även under varje enskilt märke.

Det var schyssta priser på restposten :tummenupp dock inga hjälmar jag var intresserad av.

annars hade www.motowebshop.com bra priser tyckte jag. Beställde just en XR-1000 för 399€ från dom.

elliott3 skrev:
Nu måste jag få flika in med en fråga. Jag har lite problem. Jag har ganska liten skalle. Shoeis small är lagom i storleken men hakan tar i. Nu har jag en AGV rossi replica som satt bra från början men nu är den för stor. Det är en medium. Small var för liten. Någon som har nått tips? Jag har inte provat Arai eller nått annat.

Det är bara att åka och testa olika märken, Shoei är dom enda som sitter ordentligt på min skalle. Arai sitter helt värdelöst, X-Lite 801R satt någolunda likvärdigt med Shoei tyckte jag så testa den.

Last edited:

Valinsky

Där makt finnes, finnes ingen frihet!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Yamaha FZX 750
Provade ut rätt strl på Caberg Solo i Lund å beställde den på www.fc-moto.de. 25% billigare å hemkörd till dörren än om jag skulle hämtat den hos handlare. :)

Så prova ut vad du vill ha å beställ i Europa.

// J

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
$noop skrev:
Det var schyssta priser på restposten :tummenupp dock inga hjälmar jag var intresserad av.

annars hade www.motowebshop.com bra priser tyckte jag. Beställde just en XR-1000 för 399€ från dom.

Det är bara att åka och testa olika märken, Shoei är dom enda som sitter ordentligt på min skalle. Arai sitter helt värdelöst, X-Lite 801R satt någolunda likvärdigt med Shoei tyckte jag så testa den.

Jo ja får väl göra det. Att allt ska va så jobbigt... :)

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
det stämmer att de har både olika skal & innerstoppning.
samt att köper du en hjälm från japan eller USA så får du ingen E-märkning

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco -00 , tidigare GSX-R 750, därför GIXXER
Tips på billig butik i Sverige

Jag ringde till Nordbecks MC. 0417-10972 de hade bra priser på Shoei XR1000

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
elliott3 skrev:

Själv har jag liknande problem small är för litet och medium för stort. men jag provade de två dyrare AGV Ti-Tech och GP-Pro som har två mediumstorlekar. Prova någon av dem i storlek MS dvs mediumsmall. Motsvarar 57 medan ML motsvarar 58.

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Är det någon som kan tipsa om länkar till bra firmor i England som säljer hjälmar? Gärna någon firma du själv beställt av och har god erfarenhet av.

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Gammal tråd men va fan. Någon som köpt hjälm från denna sajt?

https://premium-helmets.eu

Här är företagets facebooksida,
https://www.facebook.com/Shoeishop/likes

De verkar ha fått alla sina 3000 likes i söndags.
Så bevisligen köpt sina "facebook-fans" vilket i sig kanske utgör en varningsklocka.

Vilken hjälm är det du ska köpa? Är den extremt mycket dyrare på de mer välkända sidorna som t.ex:
http://www.sportsbikeshop.co.uk/
http://www.helmetcity.co.uk/
http://fc-moto.de/

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar