köpa hjälm via nätet? kbc bra märke?

Är KBC-hjälmarna bra och prisvärda?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Hejsan, vet man inte får poosta utan o söka runt, nu har ja sökt runt 2 timmar, "dött på jobbet" utan o hitta det jag söker efter...

Just info ang betälla hjälm via nätet, mina frågor är... Är det smart o beställa hjälm via nätet? alla säger det ska sitta så himla perfekt på skallen osv.

Visst, men om man provar storlek i butik på någon modell med samma märke tycker man ju att samma storlek i samma märke bort vara likvärdig? lr?

Jag vart tipsad av tjejens jobbarkompis som körde RR, han tyckte KBC var bra o billigt, håller med om att hjälmarna ser helt okej ut, dock hitta ja en sida på nätet som har bra mkt bättre priser än butik... Är KBC bra, erfarenheter?

SÅ nu är frågar, vågar man ta klivet ut o beställa på nätet? Hittade denna sida jag gillade http://www.ridersdiscount.com/kbc/full-face-helmets/
Hyffsade bra priser...

Vet ni fler bra sidor så får ni gärna länka.

mvh m

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Det enda jag kan säga i denna fråga är följande.
Köp inom EU om du ska handla online, t,ex http://www.fc-moto.de/.

Företaget du listade befinner sig i USA, så förutom priset på varan ska du lägga till tull & moms som räknas ut på varans pris + frakt, priset ökar rätt kraftigt beroende på tullsats på varorna. Beroende på vilka du fraktar med kan du undkomma den avgiften, men ej lagligt :)

Obs : ej moralkärring, bara info så du ej blir förvånad över avgifterna.

zTeve

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Thunderace -96
Jag har köp en VR-2 hjälm därifrån, dock via ebay. dom har lägre priser där :confused:
Jag är iaf nöjd då jag fick den för 1400kr med extra spegelvisir, levererat till dörren. (slapp tull & moms)

Givetvis är de bäst att kunna prova hjälmen först, å de gjorde jag på butik innan också, dock va de ju samma modell som den jag beställde så.

Och nej tyvärr, storlekarna behöver inte vara samma även hos samma tillverkare, tyckte de skiljde ganska mycket mellan VR-2 och VR-2R då jag provade dessa i samma storlek. Men man kan ju alltid köpa ny inredning i annan storlek om de visar sig passa lite dåligt.

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
tack för bra svar, då ska det nog ut o provas hjälmar sen skriva upp vilka man gillar o dra hem o kolla priser!

Jag har beställt mkt skydd o skit från usa då jag spelat am.fotboll för länge o svårt o få tag på grejor i sverige, vi körde alltid med knepet att man har någon bekant i usa som beställer hem det till sig, packar om skiten o skickar det som gåva, har alltid funkat för o slippa tullen, om någon vill ha lite tips!? ;)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Är hjälmen E-godkänd om du köper den ifrån USA? Annars får du ju räkna in kostnaden för eventuella böter för att ha kört utan godkänd hjälm i priset också. :tungan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
beställer du från USA be säljaren skriva "spare parts" som varudeklaration, så får du en 3% tullavgift i fall de kollar ditt paket

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
beställer du från USA be säljaren skriva "spare parts" som varudeklaration, så får du en 3% tullavgift i fall de kollar ditt paket

Ptja... OM du nu får införtulla godset och det är en hjälm, så använd 6506108000 2.7 %, liiiite lite billigare :tummenupp
För övrigt så ligger "spare parts" på 3.7 % när det är delar till MC ;)

// edit : Om värdet är under 1500 tas ingen tull ut *glömsk ibland* //

Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Är hjälmen E-godkänd om du köper den ifrån USA? Annars får du ju räkna in kostnaden för eventuella böter för att ha kört utan godkänd hjälm i priset också. :tungan

Här var vi negativa, kollar verkligen farbro :va sånt? "blågubbe"

:)

Eftersom pollen visar lite att folk tycker inte dom är prisvärda, vilka hjälmar är det då!?

Jag vill lägga max 3 lax på en hjälm, då är spegelvisir ett krav o lite sjysst look, vad skulle ni rekommendera!?

Skulle vara skönt o köpa direkt i butik, men inte hittat nån i min storlek till det priset jag är ute efter! :(

Några tips på hjälmrea?!

Last edited:

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Några tips på butiker, enda jag vet är ava mc och mc-varuhuset, bor i sthlm o har funderat på lelles, men för en hjälm, hmm... njaaa

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ska följa denna tråd då jag har samma funderingar angående köpa hjälm via nätet. Tvärr så finns det inte så många ställen här på ön att testa hjälmen på.
Får man byta hjälm om man får hem en som inte passar om man köper via tex fc moto?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

moralkärring

Här var vi negativa, kollar verkligen farbro :va sånt? "blågubbe"

:)

Eftersom pollen visar lite att folk tycker inte dom är prisvärda, vilka hjälmar är det då!?

Jag vill lägga max 3 lax på en hjälm, då är spegelvisir ett krav o lite sjysst look, vad skulle ni rekommendera!?

Skulle vara skönt o köpa direkt i butik, men inte hittat nån i min storlek till det priset jag är ute efter! :(

Några tips på hjälmrea?!
Lillemans MC i Lund har några Arai Condor kvar för 2k i svartmetallic och silver. Lägg på 1k för spegelvisir

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Några tips på butiker, enda jag vet är ava mc och mc-varuhuset, bor i sthlm o har funderat på lelles, men för en hjälm, hmm... njaaa

KBC duger åt mig. Och hur svårt kan det vara att googla lite :va
http://www.pmc-bike.se/

Region

L AVA MC,Skärholmen 08-556 369 00 är återförsäljare för Motosonic

L AceCustom Stockholm,Upplands Väsby 08-590 833 33 är återförsäljare för KBC,MOTRAX,Motosonic,M2

L Aprilia-Center / Stiff-Bike AB,Handen 08-522 290 50 är återförsäljare för KBC,MOTRAX,Motosonic

L Bullfighter Store,Tullinge 08-778 5321 är återförsäljare för KBC,Motosonic

L Carla Pro Shop,Sollentuna 08-35 40 30 är återförsäljare för KBC

L Four by Fore Store AB,Södertälje 08-550 666 48 är återförsäljare för KBC,MOTRAX

L Funride,Kungens Kurva&Sthlm City 08-710 0400 är återförsäljare för KBC,MOTRAX

L Guzzi Center & MC-Service AB,Järfälla 08-445 6010 är återförsäljare för KBC,Motosonic

L Honda MC Center/MC_hörnan AB,Södertälje 08-550 63531 är återförsäljare för MOTRAX

L Lundbergs Hoj & Skoj,Sollentuna är återförsäljare för KBC

L Läderlappen AB,Kungens Kurva 08-7400055 är återförsäljare för KBC,MOTRAX

L MC-Varuhuset,Stockholm 08-50620500 är återförsäljare för KBC

L Powerbike AB,Arlandastad 08-591 200 20 är återförsäljare för KBC

L RPM MC,Sundbyberg 08-735 6000 är återförsäljare för KBC,MOTRAX,Motosonic

L Roslagens MC,Åkersberga 08-540 688 82 är återförsäljare för KBC

L Xajon Fyrhjulingar & MC,Skokloster 018-386394 är återförsäljare för KBC

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Köpte en KBC VR-2 från usa för 2470 SEK inklusive frakt tullavgifter & moms.
Är nöjd, köpte ett rökfärgat visir i Väring (MC-Kompaniet) till min hjälm. :)

Bifogat

• repsol-helmet-3.jpg
    repsol-helmet-3.jpg
    41.4 KB · Visningar: 250
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand