Nu behöver jag lite hjälp!! Har så gott som bestämt mig för att köpa en Yamaha FZR 1000 . Men behöver lite tipps och råd, utöver det vanliga finns det nått specielt jag bör kolla på dessa hojjar? Lutar åt nyare än -90 som läget ser ut nu.
Brutus skrev:-89 och -90 är samma..Däremot gör du rätt i att undvika första generationen.
De är kända för att börja suga i sig en del olja runt 5000 mil o uppåt. Enda problemen jag haft med min är att ett drev i Exup-motorn pajade.
Blomquist #14 skrev:Är -89/-90 kända för oljeätande eller var det dom första årsmodellerna du menade?
Är nämligen ute och kikar lite samma lika...
Det där Exup? Vad är det?? Hittar nada...
Blomquist #14 skrev:Så den jag kikar på (4700 mil cirkus) börjar kanske snart äta olja?
Vilket beror på?? Är växellådorna bättre på dom? Är en -89:a btw
Brutus skrev:Min dricker en del olja, kanske handlar om 4-5 dl/100 mil. Enligt Yamaha-meken jag snackade med så ska man kunna få ner det rätt mycket genom att köra mineralolja.
Växellådorna är nog inget känt problem på FZR efter -89 mig veterligen. Lär vara väldigt tåliga motorer rent allmänt.
Blomquist #14 skrev:Är det inte värre än så så kan man väl leva med det...
Tackar å bugar för hjälpen, får se vart det här slutar!
Brutus skrev:Klart du ska köpa dig en fzr...om du avvaktar till Juli-Augusti så kan du nog få köpa min..
Blomquist #14 skrev:Årsmodell? Klart man kan vänta men det känns surt om din e
(Hänger väl på mer än årsmodellen men va fan...)
hållundan skrev:Vad ska du byta UPP dig till Brutus då?
FreddeH skrev:Vi diskuterade FZR 1000 för ett par veckor sedan också. Sök på forumet så finns det en massa info!
Min har gått lika långt och drar lika mkt olja så det är väl normalt dåBrutus skrev:Man brukar väl säga generellt att det handlar om cirkus 5000 mil, men det är väl ingen regel direkt. Min dricker en del olja, men så farligt är det inte. Min har gått 5800 mil nu och det kanske handlar om 4-5 dl/100 mil. Enligt Yamaha-meken jag snackade med så ska man kunna få ner det rätt mycket genom att köra mineralolja.
Växellådorna är nog inget känt problem på FZR efter -89 mig veterligen. Lär vara väldigt tåliga motorer rent allmänt.
Blomquist #14 skrev:Tips är ju att lägga in en länk till den då, sökte och hittade måttligt bra....
Kan ju vara jag som sökt som ett också... Eller modemet som hoppade
över tunga trådar...
Edit: Sökte bland dina postade inlägg och hittade. Tack för tipset!
Streamer skrev:Nu behöver jag lite hjälp!! Har så gott som bestämt mig för att köpa en Yamaha FZR 1000 . Men behöver lite tipps och råd, utöver det vanliga finns det nått specielt jag bör kolla på dessa hojjar? Lutar åt nyare än -90 som läget ser ut nu.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |