Nicke skrev:Måste man köra bana eller så för att ha skoj med en motard? Verkar boring att åka till och med korta transportsträckor på några mil bara när man läser lite inlägg (ont i arslet osv.). Sen låter det på vissa att om man inte skruvar ner hojen totalt efter 10 timmars körning så ska man fan inte ha nån motard.
Skulle kanske vara kul men två hojar tänker jag inte tag mig råd till. Varför bytte ni från sporthoj alt. varför kör ni motard istället för sporthoj? Ni som orkar kan ju skriva - ska söka lite under tiden också.
/Nicke
Jag köpte mina pga dels försäkringen, men även att det är så otroligt billigt att laga skiten om man vurpar. Hade en TRX850 som jag åkte omkull med & kostade multum att laga så det tröttnade jag på rätt snabbt. -01 när jag köpte min första motard (ktm640-01) så betalade jag bara 2100:- hel/helår, sen när jag bytte till 625 -02 så kostade fortfarande bara 2100:- men det var då det började bli riktigt populärt med motard. Sen hade jag min sista 660 -03 men då kostade det 4600:- hel/helår. Varför jag hade helförsäkring var att att OM jag skulle förstöra gaffeln alt ramen eller nåt men knappast t,ex plasten alt styret. Tyvärr "tycker jag" är det en del posörer som förstörde försäkringen då en del vurpade lite och var tvungen att byta plasten mm bara för att den skulle se ut som nyskick men även stölderna gjorde en del också.
Tycker många yrrar för mkt om 660 och glömmer bort 625 som jag garanterat skulle välja igen. Hade INGA problem med 625 men 660 hade jag ett problem där den ville stanna några gånger utam anledning men sen försvann det samt en skev framfälg när den knappt gått 100mil!
Ang det där med att skruva! Man får skilja på motard & motard.
Antingen en som är så pass raceklar eller nån som är mer landsvägsbetonad.
Många blir helt lyriska när de får höra husaberg och säger "en sån ska jag bara ha" men glömmer att den behöver underhåll som en racehoj. Håller säkert bra bara man sköter allt och inte slarvar. De andra lite tamare funkar helt ok om man inte har en massa krav.
Last edited: