Köpa hoj - MOVAP

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Hej o hallå!

Som vanligt går man i köptankar så här under vintern och inte lär det bli bättre efter att man besökt mässan i Stockholm i helgen.

Har kollat en del hojar på nätet och hittat en firma som heter Movap, verkar vara en firma som mest syslar med importhojar.

Någon som varit där och kollat, vad är era intryck av firman seriös, fulmeckare, bu eller bää, eller vad tycker ni.

Tycker hojarna ser fina ut på nätet och hyggliga priser, men man blir lite misstänksam då i princip alla hojar endera gått nått på 600 mil eller 1200 mil, tillfällighet eller?

www.movap.se

:va
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Inte så att du jobbar med dom och kör smygreklam?

Tycker inte priserna var något sådär extrabra hojarna var ju inte direkt sport heller!

Lycka till mvh Oskar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
600 mil är vad som krävs för att man ska kunna importera hojen som begagnad.
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Inte så att du jobbar med dom och kör smygreklam?

Tycker inte priserna var något sådär extrabra hojarna var ju inte direkt sport heller!

Lycka till mvh Oskar

Nix inte alls så att jag jobbar med dom, ingen anknytning alls, för utom att jag kollat in deras hemsida, och nej, det är ganska lite sporthoj på deras sida, typ inte en enda för tillfället.

600 mil är vad som krävs för att man ska kunna importera hojen som begagnad.

Aha, då är kanske allt som det ska. Hade inte riktigt koll på det.
 
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Är inte troligt att de lyckas få tag i 600 mils hojar enbart, troligare att de backat mätarna till det lägsta som går för att kunna importera dem. JÄVLIGT mycket troligare.

Eeeeh skulle dom ha BACKAT mätarna för att kunna importera dom som begagnade? Skall dom inte ha gått MER än 600 mil för att kunna importeras som begagnade?

Eller har jag fått saken om bakfoten?

:va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Eeeeh skulle dom ha BACKAT mätarna för att kunna importera dom som begagnade? Skall dom inte ha gått MER än 600 mil för att kunna importeras som begagnade?

Eller har jag fått saken om bakfoten?

:va


Bakfoten that is:tungan

Om du ska importera en hoj från Tyskland som har gått, säg 1500 mil, så backar du mätaren innan du tar den från Tyskland, right?

Men du backar så mycket det går, dvs till 600 mil, för backar du till färre mil än så, så blir det högre avgifter.

Men du vill ju backa så mycket det bara går = 600 mil.

Klarare?
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Bakfoten that is:tungan

Om du ska importera en hoj från Tyskland som har gått, säg 1500 mil, så backar du mätaren innan du tar den från Tyskland, right?

Men du backar så mycket det går, dvs till 600 mil, för backar du till färre mil än så, så blir det högre avgifter.

Men du vill ju backa så mycket det bara går = 600 mil.





Klarare?

Antog att det var så du menade, ville bara kolla att det var så.
 

CML

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki DL 1000 V-Strom
Hej

Jag har köpt hoj av Movap och har inget att klaga på. Det är bara och ringa för att bestäma en tid för provkörning.

Hojarna ser mycket fina och välvårdade ut. Till skillnad mot andra importfirmor jag varit på så har han dokumentation, servicebok och bruksanvisning iaf. på dom cyklarna jag kollade på. Dessutom lämnar han 3 månaders garanti.

//Martin
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Hej

Jag har köpt hoj av Movap och har inget att klaga på. Det är bara och ringa för att bestäma en tid för provkörning.

Hojarna ser mycket fina och välvårdade ut. Till skillnad mot andra importfirmor jag varit på så har han dokumentation, servicebok och bruksanvisning iaf. på dom cyklarna jag kollade på. Dessutom lämnar han 3 månaders garanti.

//Martin

Äntligen nån som varit där, intressant, nyfiken - vad köpte du?
 

CML

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki DL 1000 V-Strom
Hej, igen

Jag köpte en Suzuki DL 1000 V-Strom -02 och som jag skrev i förra inlägget inget att klaga på.


//Martin
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top