Går emot strömmen och säger till våren
visst, med konjukturläget nu så ÄR det bra priser nu på hösten, så inte fel att köpa denna hösten kanske, men generellt köpa hoj är det vår som gäller.
va utaan hoj förra sommaren efter en liten olycka XD, men abstinensen fanns där, och senhösten-vintern börja jag finkamma blocket efter nåt lämpligt billigt objekt, ville ha en lattjo V-twin och snegla på VTR mycket, men även TL, falco etc., folk ville ha 40 000 för 97or!, och fanns inte så mycket annonser ute heller, vintern tog slut och våren närmade sig, tänkte fan måste ju ha hoj snart.
Sen ser man trenden, börjar komma ut nya hojar varje dag och varenda annons somkommer ut är 1000kr billigare än billigaste på blocket (för alla vill ju va billigast för att fåen smidig affär när de säljer)
Priserna störtdyker, börjar snegla mer mot TL då jag får nys om nya märkesförsäkringen som ser bra ut, och priserna på både TL och VTR dyker under 30.000, funderar på att åka och kolla en VTR för 26000:-, men då dyker den upp, en TL för 23000 i grannkommun! ringer en polare och bsticker dit, prutar ner den till 21000:- och är helnöjd med köpet än, kanonkul hoj, kanonbillig försäkring och går kalasbra
kanske blev lite väl långt, men slutsats: satt och leta en hoj i vintras och då fanns INGEN för under 40 000, under våren störtdyker priserna och jag köpte en för 21000:-.
Får jag för mig att sälja hojen ska jag defenitivt sätta ut annonsen mitt i vintern blant allt annat överprisat och skriva "vinterpris"