Köpa hoj som är nedstrypt?

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
zx9r -98
Okej. Nu har jag hittat ett nytt offer. :tungan Säljaren verkar reko över telefon o hojen tilltalar mig. En vtr -97. Kollade regnr på vägverket och där stod det att den är reggad med 45kw. Men den är inte strypt.
Till frågan. Är det nåt problem? Tex om man craschar, med försäkringsbolag etc.? Är det regbes som gäller? Vad kostar det isf. 2200:-?
Tacksam för hyffsat snabba svar, då jag åker och ev. gör affär på söndag.

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Vad jag har förstått så bryr sig en del bolag inte om den är mellan eller ej. Och lättast är nog bara att säga till ditt bolag att den inte är stypt längre..

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
en reg. besiktning kostar iaf 600:-

tror nog bara det är bilsport och mc som försäkrar hojarna utifrån effekten.. alla andra går efter ursprungseffekten.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
en reg. besiktning kostar iaf 600:-

tror nog bara det är bilsport och mc som försäkrar hojarna utifrån effekten.. alla andra går efter ursprungseffekten.

Det är bara personer som pga ålder är hänvisade till begränsat A-kort som får försäkra begränsat. Alla andra försäkras utifrån ursprungseffekt.

yxjoel

Lebowski
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Kawa ZX6R -96
när jag försäkrade min zx6r som också är strypt på pappret av generalagenten då den togs in så frågade jag innan jag tecknade försäkring vad som gällde, jag betalar hellre lite extra och har en försäkring som gäller då jag behöver den än en billig som jag inte har användning för

men det verkade som att alla tog på ursprungseffekt, men jag tycker du kan göra så att nämna det ändå för att vara säker att det blir rätt

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Det är bara personer som pga ålder är hänvisade till begränsat A-kort som får försäkra begränsat. Alla andra försäkras utifrån ursprungseffekt.

hmm..:va min far står som ägare på min hoj som var strypt till 46 kW så den är försäkrad på det..

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
zx9r -98
Tack för svaren.
Får prata med bolaget å säga att den har org. effekt när jag tecknar försäkring. Och ev. regbes. om dom kräver det då. Va ju inga större pengar det handlade om. Om jag nu köper hojen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras