Absolutjohan
Absolutjohan
R1
Han är enda ägaren och hojen är köpt på Yamaha center i Frölunda kollade upp det.
Han är enda ägaren och hojen är köpt på Yamaha center i Frölunda kollade upp det.
Lurch skrev:Vi antar alltså att han köpte hojen ny eftersom han enligt bilregistret är enda ägaren? Då borde han ha kvittot kvar och du kan kolla var han köpte den, eller så kan han tala om det. Så långt minne lär han väl ha? Du ju också kolla på vilken bank han har lånat pengarna. Eftersom han köpte hojen ny (han är som sagt ende ägaren) och du nu vet var han köpte den och var han lånade pengarna, så kan du se hur mycket han lånade. Han kan ju ha bytt in ett annat fordon och lånat upp mellanskillnaden. Om allt verkar stämma så här långt så bör hojen vara ganska ok stöld/registrerings/import/whatever-mässigt. En tanke som slog mig är att om han köpte hojen utan inbyte så har han amorterat ca 2500 kr i månaden...
Vet inte vad jag försöker säga riktigt... Vad jag försöker säga är... Med tanke på dina inlägg i tråden så har du kollat med bilregistret att han är enda ägaren. Om jag hade försökt sälja en hoj som jag har köpt ny så hade jag nog fan haft kvittot kvar!