Köpa ir laptimer

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Har bestämt mig för att inte köpa en gps laptimer då jag redan har gps men jag har det inte synligt förens jag laddat in det i datorn så därför tänkte jag köpa en ir laptimer pga priset. Hörde också att det redan finns sändare uppsatta på banorna så man inte behöver sätta ut den själv. Men jag vet inte vilken laptimer som passar med dessa sändare och hur billigt man kan komma undan, då jag antar att de allra billigaste är riktigt skräp. Så vad rekommenderas?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sitter Ofta sändare ute men inget du kan räkna med, krävs ju faktiskt att någon tar med och sätter ut med . . . Finns alltså Inga fasta utan är bara någon annan som kör samma och har med, många kör gps idag. . . .

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Sitter Ofta sändare ute men inget du kan räkna med, krävs ju faktiskt att någon tar med och sätter ut med . . . Finns alltså Inga fasta utan är bara någon annan som kör samma och har med, många kör gps idag. . . .
Inget jag kan räkna med och batteritid på någon timme låter verkligen sådär... Får nog dra en funderare på om jag inte klarar mig med min gps jag har nu
1800kr för en ir laptimer?! Går ju att köpa gps för 2500 som inte har lika mycket problem. 4-500kr är vad jag kan tänka lägga mig som max för att det ska vara värt att köpa budget alternativet

Lanes

Medlem
Gick med
18 Jul 2010
Hoj
Honda Cbr1000rr -08
Jag körde en dag med en androidtelefon och appen racechrono, funkade bra även med telefonens långsamma inbyggda gps. Hade transponder samtidigt och jämförde tiderna efteråt, det diffade inte mer än nån tiondel. Kan du koppla upp mot pucken du redan har så får du ju annu bättre nogrannhet.
Billigt blir det också, väldigt många har väl en gammal telefon som ligger och skräpar hemma :tummenupp

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag körde en dag med en androidtelefon och appen racechrono, funkade bra även med telefonens långsamma inbyggda gps. Hade transponder samtidigt och jämförde tiderna efteråt, det diffade inte mer än nån tiondel. Kan du koppla upp mot pucken du redan har så får du ju annu bättre nogrannhet.
Billigt blir det också, väldigt många har väl en gammal telefon som ligger och skräpar hemma :tummenupp

Jag köpte en sån här:
http://www.icahemma.se/smartphone-samsung-gts5360-galaxy-y-p-16726-c-1273.aspx

Bra pris och den funkar klockrent med RaceChrono (som känns väldigt kompetent).

Jag köpte till en Qstarz 818XT för att få 10Hz GPS-uppdatering. Fungerade också klockrent de två gånger jag testade den i bilen. Nu skall jag nog sälja den för jag har fått tag på en AiM Solo istället...

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Linköping har iaf innan haft fasta IR-sändare för AIM och för en annan tillverkare.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...