Jag tror att Halvarsson/Jofama har lite stadigare skydd i sina textilställ...
Själv har jag ett textilställ med Bering jacka och Halvarsson byxor, och ett skinnställ med Arlen ness jacka och Jofama skinn/textilbyxor, som jag dock inte provat än, men Beringjackan köpte jag på rea för nästan inget, och den är som ny efter säkert 6000 mil
En grej med textil som du ska tänka på är att om de passar bra med fodret i, så passar de INTE utan fodret!!! Jag körde med textil på autobahn, och jag kände hur skydde satt och fladdrade en bit bakom armarna...
Efter det köpte jag en Dainese hel skyddsväst
Och en grej om helställ, en jobbarkompis köpte ett helställ, och körde i regn när det var helt nytt... Det krympte, så han fick inte av det själv
Och ska du bara glida runt lite i fint väder finns det väl ingen orsak att inte köpa skinn? Mycket snyggare och goare, fast lite varmt i strålande sol kanske....
Och det finns en dragkedja i midjan på nästan allt i skinn och mycket i textil, och andra halvan av dragkedjan sitter normalt ihop med den, så du kan gå till vilken skräddare/mamma som helst och få den isydd i den halvan som inte passar... Så fick jag göra med Arlen ness/Jofamastället
Och sen är det stor skillnad på skinn och skinn med!!
Enligt min pappa som varit knutte sen urtiden och hållt på en del med skinn funkar koskinn dåligt, medan getskinn, speciellt getnappa är riktigt bra! Sen finns det ju känguru, men det är väl inget man köper för att glida lite i
Men känns skinnet mjukt, är det oftast bra, känns det som plåt är det det inte... Men nästan allt skinn går att hålla fint med bra smörja och skötsel!