Jösses vad positiva vi var nu då.
Men jag hör vad du säger, och misstänker att det blir just så. Finns ju en anledning till varför vi köpte ny bil. Finns inte tid till något skruva.
Så offroad körning är inte aktuellt. Utan är mest ute efter en cab att ha till utflykter. Och då är det roligare med en wrangler än en z3 även om en z3 kommer hålla ihop bättre.
Barnen åker bra i våran vanliga bil men det är inte ett "äventyr" för dom. Men kanske är inte cab äventyr nog ändå.
Men kanske kommer man runt problemen med högre budget och skippandet av off road körning.
Men jag hör vad du säger, och misstänker att det blir just så. Finns ju en anledning till varför vi köpte ny bil. Finns inte tid till något skruva.
Så offroad körning är inte aktuellt. Utan är mest ute efter en cab att ha till utflykter. Och då är det roligare med en wrangler än en z3 även om en z3 kommer hålla ihop bättre.
Barnen åker bra i våran vanliga bil men det är inte ett "äventyr" för dom. Men kanske är inte cab äventyr nog ändå.
Men kanske kommer man runt problemen med högre budget och skippandet av off road körning.
Geländewagen W460 finns även de utan tak i militärversionen.
En gammal 4x4 kommer kosta dig en god del tid och pengar oavsett vilket märke du köper. Särskilt om du ska köra den på saltade vägar eller offroad. Så det är bra att ha mycket pengar som bränner i fickan samt en god del överskottsenergi (som de flesta småbarnsföräldrar inte har?). För barnens del är det troligen viktigare att pappa har mer tid till de än vilken bil de åker i.
Jag köpte en Geländewagen W460 för att ha en kul äventyrsbil som barnen/far skulle tycka om. Med facit i hand skulle jag inte ha gjort det igen. Barnen och föräldrar föredrar att åka våran elbil eller modernare dieselbil(om man inte kan köra MC). Istället för två har vi istället tre bilar som ska besiktigas/rostskyddas/servas/förvaras. Bromsskivor rostar gärna om de står oanvända en stund. De flesta barnvänliga platserna tar man sig till med en vanlig bil. Orkar inte ta med barnen ut på oplogade vägar eller riktig offroad heller då jag inte orkar köra fast med småtrollen i bilen.
Ibland är drömmen bättre än verkligheten (gäller aldrig för motorcyklar). Så var det i alla fall för mig under mina förutsättningar