Köpa kåpor på Ebay?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tullavgifter går att komma undan i stort också, som skrivet ovan.
Antingen får man ner värdet, får det skickat som gåva eller liknande.
Kruxet är att tullen mixtrar som fan ibland.

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Som säker alla vet betalar du nästan alltid 25 % på alla produkter från icke eu land. Överstigen summan 1500 kr (pris för produkt samt frakt) så betalar du för kåpor runt 3,7 % i tullavgift. Betäller du kåpor be dom skriva 85 USD på paketet samt kräv ett extra reiciept.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag fick hem mina hongkong kåpor i veckan. Långt över mina förväntningar faktiskt! Inte 100% bra lackat men för de preiset var det klart värt det. Gav 4000:- för kåpor och frakt. Tullavgift på 235:- och momsen vet jag inte vart den tog vägen? Leveranstiden var ungefär 2 och en halv vecka.

Kulören var snäppet mörkare än på mina glamla orginalkåpor men de syntes endast när man höll dem bredvid varandra.

Har inte monterat dem ännu men jag anar att jag kommer få förstora lite hål osv. Men som sagt. Helt klart värt det! :tummenupp

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag fick hem mina hongkong kåpor i veckan. Långt över mina förväntningar faktiskt! Inte 100% bra lackat men för de preiset var det klart värt det. Gav 4000:- för kåpor och frakt. Tullavgift på 235:- och momsen vet jag inte vart den tog vägen? Leveranstiden var ungefär 2 och en halv vecka.

Kulören var snäppet mörkare än på mina glamla orginalkåpor men de syntes endast när man höll dem bredvid varandra.

Har inte monterat dem ännu men jag anar att jag kommer få förstora lite hål osv. Men som sagt. Helt klart värt det! :tummenupp

från vilket företag beställde du?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...