Köpa Kawasaki zx 9r ?

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Växellådorna ska inte va nått vidare bra har jag hört på 98:eek:rna....dom rasar, men sen när dom rättade till problemet vet jag ej.....om dom nu har gjort det
 

Kwak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
København
Hoj
Kawasaki ZX-12R
vvs skrev:
Hallå forumet, har funderat på att köpa en Kawa zx9r vilken årsmodell skall man köpa ? Särskillt att tänka på ? :confused:

1998 og frem! De virker! Har aldrig haft problemer med min.

Min har kørt 1950 mil, er rødmetal og sort orig. farve. Dkk 44.999,-

Du kan se den på www.bilbasen.dk i motorcykel kategorien!
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Racercukel skrev:
Växellådorna ska inte va nått vidare bra har jag hört på 98:eek:rna....dom rasar, men sen när dom rättade till problemet vet jag ej.....om dom nu har gjort det

Man kan få problem med lådan på -98 till -99. Den uppdaterades -00 och blev betydligt bättre. Får man tag på en 98-99 med bra låda så kan man förebygga problemet något genom att montera ett Factory Pro shift kit. Sök på nätet för mer info.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
jiGGa skrev:
Läs även denna tråd innan du bestämmer dig.


Öhh,vart vill du komma med just en enskild tråd om ZX9 om att hans hoj tog eld eftersom han ska läsa den innan han bestämmer sig

För övrigt se till att ventiljusteringar är utförda vid serviceintervall.Stort sett alla jag vet som har en har fått justera sin ventiler vid serviceintervallerna(1200mil).Givetvis är det alltid lättare om du har dokumenatation på hojjen du är intresserad av och använd sunda förnuftet när du kikar/provar hojjen och ring även föregående ägare om det är flera ägare den och hör vad han hade gjort och hur han uppelvde sin hoj med mera.Som sagt mycket sunt förnuft och du kommer långt i ditt sökandne efter ett bra exemplar.Har du ingen eller liten erfarenhet av mc så försök även anlita ngn som har erfarenhet och kan ge dig en bedömning av vad han upplever så är ni två åtminstone som gör en bedömning.
 
Last edited:

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
red_ninja skrev:
nej men du hänvisade till en brunnen hoj, varför??
för att han funderade på en ninja och den hojen som stod i lågor var en ninja. Refererade inte till märke eller modell.
Trodde inte ni var så känsliga :gnissla
 

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
Ähh, lägg av nu. Nu är ni bara löjliga.
Hoj som hoj. Ska vi göra det här till en "ras" grej oxå?
Vi har alla samma intresse :fyllisar istället
 

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
kawa e helt ok min e bra ;)

va fan skicka mig ett pm köp min skulle köpt mig en cbr 954 men fick mig en ninja som jag varit helnöjd med,

;) el min skrapade gsx r1000 kolla min annonspå zxr o gsxr


zx9r 2001 utagen 2002 950 mil 57 lök bättre pris svårt hitta :yoparty

men men pm:a om de e intresant el ring :tomten

shit skriver förrvirrande orka inte ändra kolla mina annonser kawan e grymt skön att åka långt på inga problem alls att ta längre turer men min gsxr e mkt värre att åka längre sträcker på men ifs så e den roligare på kurvig väg :yoparty men men akta ska köpa cbr1000 nästa år så de så :D
 

Saruman

Råtta
Gick med
6 Oct 2003
Ort
Västkustens pärla
Hoj
en 9:a och en 10:a
har en 94, visst, tungrodd, ett järnstaket om man jämnför med 98+, men inga större problem, bara lådan som kan vara lite känslig, särskillt 2:an... (fattar inte varför :va....)...nä en rolig hoj brännde 150 mil förra veckan med min, rullar på som bara den, bara man sköter service så, men kan du hitta en 98 eller nyare så är det nog värt de extra pengarna...god jakt lycka.. :tummenupp ...oc

kan ju kolla här med...

http://www.ninjaclubsweden.com/forum/index.php?showtopic=5404
 

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
borlänge
Hoj
ninja
köp en ninja vetja jag har min andra nu har haft en 98:A o har nu en 00. riktigt skön hoj o har alldrig haft problem med någon av dom det är bara o vänja sig vid ljudet i början. sen märker man vilken fin sång det är:) bra hoj för som långa turerna oxå. har en 00 som gått 1400 mil om du e intresserad funderar på om jag ska skaffa en 600 banhoj.
 

erra

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
gävle
Hoj
zx9
Zx-9

undefinedHar en zx-9 - 97 som gått 3500mil som jag ska sälja... superfin i lacken 45000:- :tummenupp
 

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
Köpa zx9r

Jag tackar för alla goda tips om kawasaki zx9r av er på forumet, nu vet jag mycket mer om denna hoj, tack alla. :tummenupp :Bugar :banana
 

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Ort
I en liten fiskeby
Hoj
En stor och en liten
Jag kan efter gårdagens körning tillägga att jag är MYCKET tacksam för de dubbla sexkolvsoken samt de väl tilltagna skivorna (320mm :va ) :Bugar .
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top