Köpa kina fiddy. Hål i huvudet?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
jAG SKA SVARA SÅ DU FÖRSTÅR PÅ BARA DE FRÅGOR DU STÄLLDE SÅ DU INTE BLIR ARG PÅ MIG.


Köpa kina fiddy. Hål i huvudet? JA

--------------------------------------------------------------------------------

Funderar på att ge mig själv en födelsedagspresent i form av en mini dirtbike. Undrar mest vad man kan förvänta sig i kvalitét på den här typen av kinatillverkade luftkylda tvåtaktare? INGET Priset på runt 1500 kr säger ju en hel del men det hade varit roligt att få veta om någon har erfarenhet av denna typen av leksaker. Hur många driftstimmar kan man räkna med innan skiten måste ha ny kolv/cylinder/kolvringar?MASSVIS Behöver man oroa sig för att knäcka skiten på mitten? JA

Värt att poängtera är att jag ska inte ha den för någon seriös körning. Ska bara vara något man kan busa på tillsammans med polarna.

Jag hänger inte riktigt med på att man inte kan förvänta sig nåt men att den ändå klarar massvis med driftstimmar? ;)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag hänger inte riktigt med på att man inte kan förvänta sig nåt men att den ändå klarar massvis med driftstimmar? ;)

han fråga efter kolv, cylinder och kolvringar.

En kina fiddy hamnar på soptippen innan cylindern ens är inkörd i vanliga fall ;), så slitage på cylinder och kolv är inget att oroa sig över :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Glöm dessa om du vill köra bekymmersfritt...är för mycket "leksak" vissa av dessa går bra och krånglar lite, men många många brottas med stora problem så kommer säkerligen du för det första dra av dragsnöret och få ersätta den med dyrare metalldito, du kommer ha stora startproblem, krånglande förgasare eller rättare sagt soppakran, trots du köper reservdelar kommer du inte få det fungera..tro mig, så mycket jag har hjälpt en grannkille med en sådan modell....andra problem med klen bromsskiva som sitter apdåligt bak mm mm mm..garantier på sådanna här? Glöm det..bara den startat så är garantin förbrukad.

Hellre som en till sa i tråden, beggad 4 takt, mer hållbart skit:tummenupp

Men vill du ha erfarenheten på att känna på hur det känns att investera 1500 kr i det sämsta du någonsin förmodligen gjort för att få nykänsla och valuta för dessa pengar, då ligger en sådan högt på listan.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nu blir ju grabben bara sne över att han är så köpsugen men ingen vill säga att det är ett bra köp som skulle tippa honom över tröskeln in i butiken å handla...

Jag har en Kina pocketbike som inte pajat på 2 år.
Har dock inte startat den men den är hel!
Så det var ett bra köp med tanke på mitt behov.
Jag är nöjd, dock sitter bakhjulet snett för att svingen är krokig och lite annat som lossnat när den stått still.
Men den är fin.

Skulle kunna köpa en ny när denna är slut.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
han fråga efter kolv, cylinder och kolvringar.

En kina fiddy hamnar på soptippen innan cylindern ens är inkörd i vanliga fall ;), så slitage på cylinder och kolv är inget att oroa sig över :tummenupp

"Hur många driftstimmar...? MASSOR.


Men visst. :)
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Kamikaze kid: Har du den i något skyltfönser/vitrinskåp? Verkar iaf som att du har fattat vad man ska ha en kina fiddy till! Men menar du att grejer lossnar även om den står helt orörd??

Till trådskaparen: Ställ inte en fråga om du inte tål att få ett svar du inte vill ha.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top