Köpa kopparbrickor eller aluminiumbrickor

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Tjohej.

Köpte en sortimentsask kopparbrickor på biltema för några veckor sedan. Alla m10 har gått åt då det verkar vara vanligast. Har renoverat ett par framgafflar och bytte brickor när jag renoverade mina bromsok på bilen. Åkte till biltema för att höra om de säljer separata men fick till svar att de ska sluta att sälja alla kopparbrickor över huvudtaget? Börjat leta efter annan leverantör men de kostar runt 15 :- /st men det måste finnas billigare. Några tips vart man kan vända sig?? Alternativt får man börja köra med aluminiumbrickor.

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Jag kan ordna genom jobbet 10*14*1mm 25st 50:- + frakt kanske går att slänga i ett brev med 2st frimärken alt postens blå vaderade påsar.

Pm eller sms så fixar jag de.
Mvh Johnny 0707122322

Last edited:

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Jag kan ordna genom jobbet 10*14*1mm 25st 50:- + frakt kanske går att slänga i ett brev med 2st frimärken alt postens blå vaderade påsar.

Pm eller sms så fixar jag de.
Mvh Johnny 0707122322

Fasen att jag inte såg detta tidigare erbjudande. Beställt från Kina. Tackar för erbjudandet!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag körde biltemas alubrickor till bromsokslangen bak när jag bytte bromsoken. De höll i 5 månader sen läckte de.
Allt för att volvo inte kunde hitta fyra kopparbrickor istället var man tvungen att köpa hela slangen.

Sen var man väl för lat för att inte gå till den lokala smedjan eller maskinverkstad. :huvet

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hur kass kan en bricka vara? Åt bromsvätskan upp alut? Eller exploderade dom av trycket? Frågorna är många, men koppar brukar man använda på bromsar..
Jag körde biltemas alubrickor till bromsokslangen bak när jag bytte bromsoken. De höll i 5 månader sen läckte de.
Allt för att volvo inte kunde hitta fyra kopparbrickor istället var man tvungen att köpa hela slangen.

Sen var man väl för lat för att inte gå till den lokala smedjan eller maskinverkstad. :huvet

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Fasen vad farsan blir glad när han får sina framgafflar renoverade i helgen :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hur kass kan en bricka vara? Åt bromsvätskan upp alut? Eller exploderade dom av trycket? Frågorna är många, men koppar brukar man använda på bromsar..

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Ärjat utifrån så jag gissar på saltblasket som är på vägarna.
Jo, men har man brått och få ihop skiten när allt är stängt tager man vad man haver :tummenupp

Funka ju en stund iallafall :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...