Köpa kraschkåpor vart?

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Ser bra ut det där!!! :)

Men innan du lackar kolla hur det sitter så du inte måste slipa eller fila till nåt.. kan kännas lite surt att göra det sen när dom är nylackade hehe

Hehe de får min lackare göra :D

har iaf passat in dom på hojen nu så kan lägga upp en bild om nån vill se hur dom sitter på :)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tänk på!!! Om du kör originalsystem så MÅSTE du trycka i lite "värmeisolering" i underkåpan annars kommer den brännas upp. Det luktar inte så gott, jag vet :D

Trådlyft är bra.
R6 med CRC-kåpor (works?)
Försöker rejspreppa den och har köpt en ny båt därför att den gamla var urtagen undertill så den duger inte.
Den gamla kan lukta rätt så bränt efter ett pass så jag misstänker att en tät båt kan bli lurigt ur värmesynpunkt.

Har slöletat efter någon vettig isolering att klistra på båten, jag har sett en matta med någon metallfolie längst ut som känns förtroendeingivande.
Var hittar jag sådant? Har surfat igenom Grevens och Bactor utan resultat.

Tacksam för tips.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Trådlyft är bra.
R6 med CRC-kåpor (works?)
Försöker rejspreppa den och har köpt en ny båt därför att den gamla var urtagen undertill så den duger inte.
Den gamla kan lukta rätt så bränt efter ett pass så jag misstänker att en tät båt kan bli lurigt ur värmesynpunkt.

Har slöletat efter någon vettig isolering att klistra på båten, jag har sett en matta med någon metallfolie längst ut som känns förtroendeingivande.
Var hittar jag sådant? Har surfat igenom Grevens och Bactor utan resultat.

Tacksam för tips.

Jag köpte sådan matta på e-bay, det blev lite fel dock så jag råkade köpa några kvadratmeter... Kolla tjockleken när du beställer bara.

Om vi ska gå tillbaka några steg i tråden så tycker jag du gjort ett bra val med CRC!
Har använt Noname e-bay, bikesplast och crc

Noname var hållbara o tjocka, men passformen katastrofal. Tog 2 pers över en timma att få till hål o allt så det gick att få dit, sen krävdes 2 pers för att få dit det. Och lite vinkelslip för inpassning...

Bikesplast funkade, klart lättare att få till, men inte helt enkelt, tog väl 15-20 min o få dit själv när väl hål o allt var borrat.

CRC borrade jag o Rickard på 10 min, av o på går på några minuter.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping