köpa laddare, ctek?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag har en CTEK som mer eller mindre är oanvänd som du kan få tjacka. Skicka PM isf.
 

Dr.Bike

Guest
Finns lösa att köpa, tror de kostar 79,-

Ja eller så går man in på Kjell & Co och köper lösa kontakter själv och löder med egen valfri kabel. Jag skapade t.ex en 10m lång kabel som jag kan dra ut till någon av bilarna utan att behöva ha ladaren ute över natten, sen har jag då en fast monterad snabbkontakt på varje fordon jag äger så det bara är att "jacka i" laddaren närhelst jag vill.

Laddaren har jag skruvat fast inne i garaget och skapat en "laddstation"
Där står ständigt ett bilbatteri och ett mc-batteri på laddning då laddaren inte har andra uppdrag.
Dessa två batterier har jag då parallellkopplat så att de laddas samtidigt, och jag slipper hålla på att flytta krokodilklämmor emellan hela tiden.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Lätt värt 100:-! zafir är en klenare variant avsedd för jula! Jag har en xs3600 och är mer än nöjd! KÖP!!!!
 

Michaela_ctek

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Avesta
Hoj
Kawasaki
Skillnad på ctek zafir 90 och xs 3600? väst de 100 kr att köpa 3600?

Zafir 90 är en något förenklad variant av MXS3600. Den laddar med 3,3A istället för 3,6A och har enklare batterieklämmor och snabbkontakt.
MXS3600 har 5 års garanti medans Zafir90 har 3 års garanti.

/Michaela på CTEK
 

Dr.Bike

Guest
Det är aldrig fel att köpa en bra laddare.
SJälv kör jag med CTEK (mest för att det var de enda som kunde ge vederhäftig info, jag är ju ingenjör och nöjer mig inte med ett; "för att den är bäst" svar..." Självaste VD´n svarade på mina frågor dessutom.
Sånt inger förtroende.
Nu verkar de expanderat och anställt en "marknadskommunikatör-snuppa" ser jag, och det är väl bra, sålänge inte svidi kallar hennes inlägg för otillbörlig reklam. (senaste inlägget var ju dock bara fakta).

Hursomhelst, så vill jag bara påtala det att OM ni nu ska köpa EN laddare. "The" laddare of era usla liv, köp då inte en för klen.
Ok att Zafir täcker de flesta svennars behov, men för så otroligt lite extra pengar kan ni ju få en laddare som även kan klara stora tunga fritidsbatterier, ja t.o.m bankar av batterier.
Vem vet, rätt vad det är sitter ni där med båt, eller fritidshus med bara ett 220-uttag a´6A och ni vill dra 24V-nät i huset.

Mitt råd: Step up your choice for future needs!
Vakta bara så att klenaste laddströmmen inte är för kraftig för ett mc-batteri.
(ca 1/10 av batteriets Ah-tal brukar man säga med traditionella laddare, men med dessa superladdare modell CTEK kan man tillåta sig gå upp lite pga renare laddström som är utan glitchar, spikar och rippel, ja sånt som ändå bara blir värme i batterierna. Med de nya laddarna slipper man mycket sån skit och batterierna kan ta emot mer mos utan att koka. HUr mycket mer kan säkert Michaela upplysa oss om)
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
har en ctek xs 3600, funkar hur bra som helst både till bilen (100 amp batteri), och mc:n.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top