Ett Webley Tracker kanske? Äkta cal .22 och bra knuff och precision, numera licensbelagt dock i Sverige. Anslagsenergi som ligger nära ".22 short" om jag minns rätt.
Apropå att skjuta i garage och källare - vet en bekant som pangade med 9mm picka hemma. 15m källare och väggarna klädda med frigolit och så ett bra kulfång. Lite roligare än luftpistol, men kanske mindre lyckat i vanligt garage med hojar m.m. (tänk förresten på rikoschetter - det kan bli fula märken i lacken )
Lite krångligare med licenser och grejer också, om man inte väljer att handla i Alby eller Botkyrka
Jag och min bror brukade skjuta råttor i ladan med en Glock 17 men det uppskattades varken av mor eller far. Dels för att det blev fula hål i ladans tak och väggar och sen påstod de att ammunitionen är för dyr. Sen nämnde de något i förbifarten om att det kunde vara farligt och sen gömde de vapenskåpsnyckeln bättre efter återkommande prickskytte.
För övrigt så var det lättare att träffa råttorna med tävlingspistolen istället, en 22:a med betydligt billigare ammo. Men sjukt mycket tråkigare...