Köpa MC för övningskörning - Tips?

sanna_s

sanna
Gick med
3 May 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
...
Jag kan rekommendera intensivkurs hos körkortsexpress i Hallstahammar om du kör privat först. :) där körde jag och tog kortet på en gång:tummenupp



...fast är man en inte alltför stark tjej så ere rätt lätt att tappa dom.. hehe jag har gjort det med körskolans, pappas 1100 och min egen :) (min egen välte jag dock för att jag halkade med foten på grus, klantigt men inte för att jag var svag) Men får man lite snedvikt så har man inget och sätta emot så då välter man bara.. dock har det inte hänt sen jag tog kortet:D

...tur att det inte har hänt ngn mer gång, härligt. Ja man har kanske inte så mkt o sätta emot. Ska åka och provsitta lite hojar idag för o känna mig för, längden borde iaf inte va några problem, 173, så nå ner gör jag nog. ..=) det är värre med det andra...men det blir till o prova x antal hojar tills ja känner att det är ngn som passar mig..ska bli kul...
 

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Nu är det äntligen dags att börja övningsköra. Ska köpa min första MC...Har funderat på en ER6:a, är det något att rekomendera för en som inte är erfaren?

Jag säger bara z750 så otroligt skön och lätthanterlig hojj. Dom har sånna på körskolan här i övik. Och ska du ha den för att köra upp oxå så måste den överskrida 700 kubik.

Lycka till med sökandet :tummenupp
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Köp en Er6:a och borra upp skiten till 700cc.

:tummenupp
 

sanna_s

sanna
Gick med
3 May 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
...
Igår va jag på Sulas MC och provsatt några motorcyklar...drömma kan man ialla fall, provsatt Triumph Street Triple R 675cc... Gillar den starkt...
 

Bifogat

  • triumph.jpg
    triumph.jpg
    37.9 KB · Visningar: 174
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top