Köpa MC i Indien!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Med tanke på att det är import ifrån icke EU land så skall du momsa 25% på hela beloppet dvs inköpspris, frakt, tull etc.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Alla originaldelar kommer vara utbytta mot indienkopior, så du betalar för billigt krafs.

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
Är detta nya EU-regler? Vi var några kompisar som hjälpte en kille att fylla en container med hojar -00 och vi hade inga problem att regga dem i Sverige... :confused:

Det blev tyvärr den inhemska Enfielden och inte exportversionen och det var med råge den sämsta hoj jag någonsin ägt. I stort sett alla skruvar behövde efterdras, toleranserna i stötstångssätena var under all kritik (tror man skulle justera stötstängerna var 50:e mil under inkörningen), kromet flagade redan när vi rullade ut dem ur containern, alla exemplaren läckte olja och metallkvaliten var helt undermålig (en stötstång gick av för mig när jag skulle spänna kontramuttern vid stötstångsjustering, en polare som behöll sin lite längre än vi andra konstaterade b.l.a. att klacken som skulle greppa i kicksvänghjulet (?) blev runt och slutade greppa). :huvet

Fan..! Jag har i många år haft en dröm om att sticka till indien och köpa en gammal enfield och köra hem.
Fylla ett par packväskor med lite kläder och slitdetaljer till hojen sedan få en grym mcsemester på hemvägen.
Då jag forskat lite lätt så har väl Pakistan vart det land på vägen som oroat mej mest.
Att hojen inte gått att registrera i Sverige är jag fullt medveten om men det är ändå en grymt snygg hoj att parkera bredvid soffan i vardagsrummet och bara ta ut och sparka igång någon gång då och då.
Att kvaliten var lite undermålig visste jag men att den var så in i helvete dålig som du berättade visste jag inte. :död
Man vill ju inte spendera 2 månder med att stå utmed motorvägarna i Asien/Europa och se ledsen ut. Fuck.!

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Flytta till Indien något år :tummenupp Ta sedan hem den som flyttgods!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fan..! Jag har i många år haft en dröm om att sticka till indien och köpa en gammal enfield och köra hem.
Fylla ett par packväskor med lite kläder och slitdetaljer till hojen sedan få en grym mcsemester på hemvägen.
Då jag forskat lite lätt så har väl Pakistan vart det land på vägen som oroat mej mest.
Att hojen inte gått att registrera i Sverige är jag fullt medveten om men det är ändå en grymt snygg hoj att parkera bredvid soffan i vardagsrummet och bara ta ut och sparka igång någon gång då och då.
Att kvaliten var lite undermålig visste jag men att den var så in i helvete dålig som du berättade visste jag inte. :död
Man vill ju inte spendera 2 månder med att stå utmed motorvägarna i Asien/Europa och se ledsen ut. Fuck.!

Köp en "export-Enfield", regga den i Sverige, skeppa den till Indien, flyg ned och kör sedan hem den igen :)

Eller så hittar du någon att köpa den tillsammans med, en kör ned den och den andra flyger till Indien och kör hem den...

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Låter det för bra så är det för bra..

Enligt ovan sida kostar en CBR1000RR - Pearl Sunbeam White(HRC) i Delhi "On road" 1486412 Rupie vilket enligt valuta.se är ungefär: 177168,42 SEK, vilket kap!!
Lägg till frakt, resa, boende, mat + moms på köpet och frakten, sen skall den bara registreras också :tummenupp
Blir det under 300' tro? Skulle nog tipsa om att iomportera från Norge i samma veva, där kan man göra liknande kap! :rofl

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sitter o käkar burgare i goa nu.. imorrn skaffar jag en 2007a med helrenoverad motor för 70000rs=8000 svenska. Ska bli kul o se om den håller genom inkörningsperioden på 50 mil :D veven sprack så den e i närmsta stad för svetsning, balansering och slipning.. dom påstår att dom slänger ihop hela motorn över dan.. zköj!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sitter o käkar burgare i goa nu.. imorrn skaffar jag en 2007a med helrenoverad motor för 70000rs=8000 svenska. Ska bli kul o se om den håller genom inkörningsperioden på 50 mil :D veven sprack så den e i närmsta stad för svetsning, balansering och slipning.. dom påstår att dom slänger ihop hela motorn över dan.. zköj!

Hur smakar burgarna i goa?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Goa som faen! Slutade med en Thunderbird för 40000. Lite kopplingsfix, annars fin..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år