GBG_PeHrssoN
Tanklös Hojlös Hopplös
brorsan kliver snart in i åldern då moped blir aktuellt, frågan är vad man ska satsa på? ingen scooterliknande (för mkt goldwing över dem), mer crossinspirerat ska det vara...vill heller inte meka då kunskaperna inte är riktigt tillförlitliga...inte massa trim och annat heller, är typ yamaha dt och honda mt5 något att gå på eller är dessa rieju och vad de heter något som är tillförlitligt?
finns det några firmor som säljer beg. mopeder? känns inte så intressant att släppa iväg 20-25k på en moppe som man inte vet hur länge han vill köra...
fram med era minnen och erfarenheter!
Vad jag vet så är yamaha dt bra mopeder men känns lite klenare. Jag har haft typ 6 st mt5r och dom går skit bra. Den värsta jag hade gick 110km/h och det gott folk är inte lätt att krama ur en mt5:a, och det konstiga med den mopeden var att det bara var att köra nästan inget mekande. Mt5an är en bra moped och för ett rimligt pris men åk inte och kolla på mt5or under 1990 dom brukar vara skit. börja vid 91 och uppåt så kommer du få en bra moped! lycka till