Köpa motard för ca 70.000kr

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Köp en hoj med gatvänlig motor sen vilken det blir får du själv bestämma.
Det är väldigt lätt att plöja ner en halv förmögenhet på dom mindre racemotorerna som ska totalrenoveras varje 200 timme.

Tex.
KTM660 etc är gjorda för gata och håller.
Värdeminskningen på dom mer servicekrävande motarderna verkar vara betydligt större än på dom lite mer gatanpassade.

Kolla runt och du märker skillnaden.

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
värdeminskning o så kan man ju inte direkt bry sig om på leksaker.. Det ska vara kul o åka hoj.. det e rövdyrt vad man än kör...

Kommer ju behålla min gamla 620 så man kan slita lite på båda...

Men e servicen så dyr på 525.. kommer ju mecka allt själv?

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
värdeminskning o så kan man ju inte direkt bry sig om på leksaker.. Det ska vara kul o åka hoj.. det e rövdyrt vad man än kör...

Kommer ju behålla min gamla 620 så man kan slita lite på båda...

Men e servicen så dyr på 525.. kommer ju mecka allt själv?

ta hellre en SXV550 då, jag gav 76000 för min, fabriksny 06a

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
Har en -06:a 525 EXC med x-tra allt som jag köpte ny (1 ägare),...motardkit, offroad, mkt options, mm, mm, mm......endast ca 30h på gatan. I skick jävlar i mej som ny, mer än pedantskött.....strax under 70K!.....kördes knappt 10 timmar i somras, har sedan stått pga tidsbrist... säkert nån som kan använda den bättre! :tummenupp

//P.

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Dom är Plug N play! Ready To Race! Går som svin redan ur kartong, med hänsyn till motorstorleken. :tummenupp

Måste säga att jag tycker att dom är ganska trötta ur kartong:trött. Behövs ett gäng åtgärder för att få åtminstone anständigt flås. Men visst, allt är ju relativt... :tungan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
För ~70 000 skulle jag köpa Aprilia. Snyggast, snabbast och roligast. Nä, jag har faktiskt aldrig kört nån men hade jag haft ekonomin skulle jag inte ens provköra, skulle slå direkt. Nämde jag att de är snyggast också? :va

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Slå en signal till Oscar på Nejdes, pratade med han om fabriksnya aprilia 550 -07, har för mig att han pratade om 74000:-

+ ATT DET FANNS NÅN DEMO EV. ÄNNU BILLIGARE.
ops...capslock.

o481-160 00.

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Verkar vara en annons-tråd. Så har en Husaberg 650FS -06, som gått 40H.
fint skick för 55 000;-
mkt fräsha däck osv.

PM för bilder.
//F

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
det blir KTM 525... Den ser så fin ut i vitt.. och enligt många vänner så är de lika bra o åka som nått annat.. Lika dyra som husa i service o delar... Så jag kör snart KTM 525 :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Måste säga att jag tycker att dom är ganska trötta ur kartong:trött. Behövs ett gäng åtgärder för att få åtminstone anständigt flås. Men visst, allt är ju relativt... :tungan

Måste hålla med, det är inget vidare ös i en 525 EXC(har haft en själv).

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Måste hålla med, det är inget vidare ös i en 525 EXC(har haft en själv).

WTF! Är det bara jag som tycker att dom går bra? Körde iofs Ducati innan jag kom över KTM'en, och min signatur kanske talar för sej själv. Effekt kan man ju aldrig få för mycket av....tror man. Jag är en fartdåre själv och måste säga att jag tycker att 525'an går riktigt fint med tanke på symaskinen som sitter under tanken.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
WTF! Är det bara jag som tycker att dom går bra? Körde iofs Ducati innan jag kom över KTM'en, och min signatur kanske talar för sej själv. Effekt kan man ju aldrig få för mycket av....tror man. Jag är en fartdåre själv och måste säga att jag tycker att 525'an går riktigt fint med tanke på symaskinen som sitter under tanken.

Provkör inte en SXV då. För då kommer du ändra dig.:tungan

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hur menar du nu?

RXV 550:n har ju dock nästan 70 hk på slangen original. Det har inte 525:an. Så nu förstår jag inte hur du menar.

Förklara.

Hur många skulle dra fördel av att ha 70 hk i skogen? Jag skulle nog föredra ungefär hälften på en så lätt hoj som möjligt.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept