Köpa motor från amerikat inte bra

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har köpt flera motorer från USA. För halva det där priset och i PERFEKT kondition... You got screwed. Eller din vän iaf.
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
förstår varför björn reagerar som han gör, .trist att folk ska hålla på., hoppas det löser sig :tomten
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Samtidigt är det svårt att känna sympati för honom när han uttrycker sig som han gör. Den där Nick försökte ju göra rätt för sig men Björn förklarade ju inte att han modifierat motorn innan han kollat upp den, vilket inte var så smart.

Så uppfattade i alla fall jag det. :)
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Känns som om det borde finnas smidigare (och vuxnare) sätt att lösa en sådan konflikt... :va
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ninjaboy skrev:
Samtidigt är det svårt att känna sympati för honom när han uttrycker sig som han gör. Den där Nick försökte ju göra rätt för sig men Björn förklarade ju inte att han modifierat motorn innan han kollat upp den, vilket inte var så smart.

Så uppfattade i alla fall jag det. :)



Jo eller va eller Hur skulle du ha handlat ALLTID svårt att göra rätt
nån tycker alltid att folk skulle ha gjort annorlunda

Summan är ändå att Björn har blivit rejält lurad

Är det rätt att skurken ska bara ta tillbaka motorn å sen ska alla glömma
Nästa gång är det kanske du som köper motor av honom

Att skicka tillbaka denna motor nu skulla ta väldig tid och räkna inte med att få nå pengar på väldigt länge ( han lär ju inte betala i förskott)

Sen skaffa ny motor här hemma när pengarna äntligen kommer
Om dom kommer

Nä detta är den högsat form av bedrägeri
I mitt tycke är skurkens rättigheter " indragna"

Peter


Ps detta lär väl urarta i dom djupaste moraldiskusionerna
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jag tror inte ni kan svartmåla Nick på suzukihayabusa.org då han är en guru och ansedd person på den sidan. (Det försvarar dock inte detta)
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Stock Busa Crank for sale. Has about 1000 miles. Spline is straight and all journals are fine.
Con Rod bearings L2222R
Crank Bearings BBABA
Asking $450.00 including shipping. Email me at Gixx1300R@aol.com
Dum fråga kanske iom att jag inte är så insatt i "motorer". men försöker den där Nick sälja veven som skulle ha satt i motorn som Björn köpte? mao, satt Nick i en annnan vev i motorn som han skickade till Björn?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
morlock skrev:
Dum fråga kanske iom att jag inte är så insatt i "motorer". men försöker den där Nick sälja veven som skulle ha satt i motorn som Björn köpte? mao, satt Nick i en annnan vev i motorn som han skickade till Björn?


aoo verkar inte bättre, en jävla soppa är de i allafall å mit i smeten sitter man

:gnissla :confused: :va


Jag kan bara konstatera hur dålig den va den motorn

Kan inte fatta att en del tror att vi försöker blåsa usa arna
hur jäkla dumt låter inte de

tänk er själva : köpa en motor som e fin å sen försöka reklamera den
lite döfött eller?
 
Last edited:

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Ja vad ska man säga? Världsklass?

Hoppas att det e bra med nya hunden :)


//Simon
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
ja det verkar vara en jävla soppa ni sitter i...

Jag håller på svenskarna! :tummenupp
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
andersson turbo skrev:
aoo verkar inte bättre, en jävla soppa är de i allafall å mit i smeten sitter man

:gnissla :confused: :va


Jag kan bara konstatera hur dålig den va den motorn

Kan inte fatta att en del tror att vi försöker blåsa usa arna
hur jäkla dumt låter inte de

tänk er själva : köpa en motor som e fin å sen försöka reklamera den
lite döfött eller?
Soppa ja :fakta
Men är nog inte så konstigt. Som en outsider är det svårt att ta ställning till vilken som försöker blåsa vem. Bägge parter har hyggliga argument. Bara för att Björn har vassare argument i vissa lägen/de flesta behöver inte det betyda att han är den ärliga :va även fast jag själv tror på er och ser snett på jänkarna :mad:


Hoppas ni reder upp det här och gör upp i godo, dvs. utan brutna ben och utslagna tänder. :tummenupp
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Nu skickar jag ut hakan men jag tycker det är väl mycket dravvel över detta,om det är hans första reklamations brev,så finns det en vänligare ton att börja med,alla gör vi missar,även sk gurus. Om han som köpte snurran nu har så mycket kompisar i usa,så förstår jag inte varför han inte bara returnerar den,saknas hjälp så har jag en flock polare som gärna kör dit med snurran,får kulorna och skickar hit dem,jag tycker han har försökt gång på gång men bara fått hot tillbaks och helt ärligt,då hade jag också lackat ur "big time". Vi kan inte alltid komma överens och i slutänden fins det bara 2 som verkligen vet,varav den ene erkänner att han kan ha gjort en miss.Då är det ju så enkelt att lösa genom att bara packa skitet,skicka tillbaks "and thats that!" :tummenupp Och snälla,låt även av er utnämnda guru's få lov att göra fel,jag vet att alla i min bransch är djävulskt stressade av vår vilja att ha nöjda kunder,i ärlighetens namn,hur många lämnade in sin snurra i oktober med orden "det är lugnt,bara jag har den till Maj."
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Jag är inget proffs, långt ifrån men borde inte montagepastan som ligger på lagerytorna nötts bort om veven körts torr efter att pastan lagts på?
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
69:an skrev:
Känns som om det borde finnas smidigare (och vuxnare) sätt att lösa en sådan konflikt... :va

Håller med. Än att hota någon osv. Den där veven ser inte ut att vara sabbad dock. Har du mätt den osv??

Bara detta inte leder till en politisk incident som sedan urartar till 3:e världskriget mellan EU o USA:)

Men fick du motorn monterad? Vad gjorde du sedan körde den i bänk, sedan skar den eller??
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
maxximus skrev:
Håller med. Än att hota någon osv. Den där veven ser inte ut att vara sabbad dock. Har du mätt den osv??

Bara detta inte leder till en politisk incident som sedan urartar till 3:e världskriget mellan EU o USA:)

Men fick du motorn monterad? Vad gjorde du sedan körde den i bänk, sedan skar den eller??



MEn alltså ja trodde de framgick motorn är ALDRIG STARTAD
upptäckten gjordes under kompsänkningen den motorn skulle inte ha rullat en meter
Vevaxeln gick inte ens runt p.g.a avsaknande av nållager+shims i startkopplingen,desutom saknades nästan alla kolvbultsknaster
den veven har aldrig suttit i dom blocken inget stämmer

JOOO den veven är slut Har jobbat med dyligt i 25 år så det kan jag nog se skilnad på
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top