Köpa motor från amerikat inte bra

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
SDC skrev:
Jag är snällare i verkligheten...

Det kan intygas. Vi är nästan lika snälla som Peter. :D

Fast du (som jag) har fått lite Amerikanskt "påbrå" från vistelse over-there och stövlar kanske på utan att tänka på att man i Sverige fortfarande bör vara lite försiktig med åsikter. Jorå, jag har fått mina slevar varma jag också sen jag kom hem - på nätet, fast nu vet ju nästan alla vad för slags tokskalle jag är så det är rätt lugnt numera. :tummenupp

Även jag har torskat på en vevsläng à $350. 3 mm krokig! Jag fick inga pengar i retur trots att han numera är ägare till både vevsläng och mina 350 dollar. Jag satte upp honom på en massa trevliga mailinglistor som belöning.

Peter, om den Amerikanske säljaren har nyttjat USPS som godsleverantör kan ni anmäla det som ett federalt brott - om ni tycker att det är en "scam", iaf kan man det i USA. UPS och FedEx lyder tyvärr inte under samma regler.
 

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Ort
(Utan för Örebro)
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Hej Peter!

Jag fick uppfattningen att Peter bra ville varan andra från att göra samma misstag som Björn.
Men jag tror du lyckades trampa på en öm tå där, när du i rubriken varnar för att handla från Amerikaner. Amerikaner klagar man inte på hur som helst, speciellt inte när folk som kör H-D läser inläggen.

Jag hoppas verkligen att du stannar kvar här på turbo forumet, :tummenupp annars kommer turbo forumet att rasa totalt.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Peter

Lovar att komma och pigga upp dig med lite Turbo diskutioner när min Lunginflammation lagt sig lite!

Vill inte lägga mig i diskutionen om vad som är rätt och fel i detta, men veven ser då ut som den gått bra mycket mer är 160 mil!
Och om det är så att lager lägen och vev inte stämmer överens så verkar det ju vara ett hopplock av överblivna delar som man skickat så långt bort som möjligt!
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
SDC skrev:
Jo, det borde jag nog göra. Men är det inte lite saftig överreaktion? Du lägger upp en tråd om en rätt kontroversiell fråga och när det dyker upp åsikter som inte ligger helt i linje med orginalinlägget så blir det surt värre. Bjuder man upp till diskussion i ett öppet forum så får man nog vara beredd på att alla inte tycker likadant.


"ta skit". Det är faktiskt inte klurigare än att ett par personer har lite olika åsikter i en diskussion.

OK, jag lägger mig och hoppas att vi träffas i nå'n depå nånstans och kan dela på ett par öl. ;) Jag är snällare i verkligheten...

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com


Japp låter bra vi begraver stridsyxan , jag kan nog fixa fram ett par lådor piratimporterad öl som vi kan kalasa på i depån till sommaren :tummenupp :)


Peter
 

SDC

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2-hjulig
andersson turbo skrev:
Japp låter bra vi begraver stridsyxan
Bra grejer...

Mitt åt. Sorry. Som Brinken var inne på så har man nog ärvt lite egenskaper från andra kulturer. Mams & Paps i USA i 30 år med många år där själv.

Vad gäller öl så är du välkommen till Harley-depån när helst det finns tillfälle. Sinar det där så är det bara att gå nästgårds till PSB/SPSB-gänget och smyga in i deras kylskåp. Förarna sköter sig givetvis och går i knopp långt innan midnatt men för andra det har väl, rent teoretiskt givetvis, kanske funnits en möjlighet att det nå'n gång kan ha hänt att solen har hunnit gå upp innan man har lyckats slita sig från alla möjliga och omöjliga världsförbättrande diskussioner med diverse teammedlemmar.

Kul är att depågränserna är borta mellan 2- och 4-cylindersåkarna, i år hade vi flera team med HD och Japanskt under samma tak plus att man har ju kört hård lobbying för att vi HD-åkare ska få vara med på PSB/SPSBs årliga depåkalas.

Och vice versa.

Herr Roos: "har ni fest eller"...?

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Last edited:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
I'm selling my 2002 low milage Busa motor (I have 3 others)so I have decided to let this one go. I disassembled the motor to ensure that everything is pristine. All parts were cleaned before reassembly. Redine assembly lube and Yamabond 4 was used on the reassembly. This motor has less than 1000 miles.Shipping will be done through Forward Air freight. Price is $2200.00 plus shipping. Serious inquires only please. Email me at Gixx1300R@aol.com

River man en motor med dom milen för att kolla så allt e ok? :va

E ju en klockren ramsa bara för att slippa frågor om varför motorn egentligen varit isär..."to ensure that everything is pristine" visst
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top