Köpa Mountainbike/dirtbike

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ganska enkelt. Jag hade valt den andra, eftersom den första verkar vara för tjejer: :)

"Aluminiumramens geometri är designad speciellt för kvinnliga mountainbikecyklister. Framtagen för att skapa en mer komfortabel körning och minska trötthet för kvinnor jämfört med unisex ramar."

EDIT: Å andra sidan står det Contessa 55 i rubriken och tjejversionen verkar vara en som heter 50.. lurigt.

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
jag vet läste det med!
har du andra tips?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
jag vet läste det med!
har du andra tips?

Nej, för dom pengarna är det nog svårt att hitta bättre grejer. Suntour-gaffeln är väl inte känd för att vara sådär jättebra, även om jag inte har testat själv.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Mtb

Contessan har "women specific geometry" så den rekommenderas ej om du inte är väldigt kort i överkroppen.

Vet du att du vill ha en dirthoj eller letar du mest en bra MTB? Skall du verkligen ha en dirthoj hade jag tittat på Kona. Under 10K är tipset dessutom alltid att köpa begagnat. De prylarna du får nya för det priset är inte kul för seriös körning.

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Contessan har "women specific geometry" så den rekommenderas ej om du inte är väldigt kort i överkroppen.

Vet du att du vill ha en dirthoj eller letar du mest en bra MTB? Skall du verkligen ha en dirthoj hade jag tittat på Kona. Under 10K är tipset dessutom alltid att köpa begagnat. De prylarna du får nya för det priset är inte kul för seriös körning.

nä det får bli en Mtb bara vill inte lägga så mycket pengar

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Mtb

Jag skall inte trötta ut dig med följdfrågor. Skall du "cykla till jobbet + lite grusväg och kanske ut i skogen ibland" (den normala beskrivningen) skall du inte ha en Dirthoj. Om du absolut vill köpa nytt så titta på Nishiki eller Focus för prisvärda alternativ. Min rekommendation är att ta livlinan "ring en vän" som kan något och köpa en begagnad vanlig MTB. Stirra dig inte blind på växlar utan skaffa en med bra ram och gaffel. Blir du biten kan du redan nu räkna med att du inom ett år lägger dubbelt så mycket på nästa hoj.

Min cykelbudget har min fru ingen aning om men den överstiger helt klart motardkostnaderna...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!