Nu vet jag inte andras erfarenheter men för mig så när hojarna passerat 4-5 mil så har jag behövt skruva på dem. Ventilkoll är en sån sak. Du kanske inte menar att det är skruvande, men ändock. Jag tror utan att kunda Dominator att du nog får räkna med att skruva på en sån hoj också. Men jag kan såklart ha fel. Jag bara menar att jag om jag köpte en hoj som gått 5,000 mil (vilket jag aldrig skulle göra) så hade jag räknat med att det behöver skruvas.
Jorå, köper man en (välvårdad) långmilare, så vill i alla fall jag "nolla" maskinen. Dvs - oavsett vad säljaren påstår så blir det fullservice ganska snart (olja, filter, stift, ventiler, bromsvätska, kylvätska, gaffel - gärna styrlagersmörja). Alltid hittar man något som tappats mellan stolarna. Men rädd för att köpa långmilare är jag inte - min 1200S hade gått 6000mil, stora grejen var väl att Öhlinarna fram o bak behövde en genomgång av Kenneths, i övrigt gjorde jag resten själv.
Tuonon jag köpte denna höst var ganska ok (3500mil), förutom att nållager i bakfjädring var kaputt, inte särskilt dyrt att införskaffa.
Vad gäller Dominatorn så vill jag minnas att den är ganska "basic" med skruv/kontramutter för ventiljustering. I övrigt har jag letat efter typfel, men kan inte googla fram något särskilt om just den hojen (oavsett årsmodell).
Sedan har jag förmånen att vara "statsanställd" friherre så tid att mecka finns det (åsså gillar jag att mecka)