Köpa nån trevlig liten twin...

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
Funderar på att köpa nån trevlig twin att toura lite på krokiga vägar med... Nåt man har råd att försäkra... Vad finns att välja på? SV650, TRX850, Ducce 750, några andra?

Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Twin

Tjena Bender!

Jag har en TRX till salu. Så, så var det sagt... Jag lägger in en länk till annonsen nedan.

Om SV 650:n har jag hört och läst att den är en pigg trevlig liten maskin som är mycket underhållande på landsväg.
Letar du Ducce ska du inte ge dig på 600 och 750 -modellerna, de är för slöa, 900:an däremot är OK.

Min TRX(nu börjar det bli intressant!) är lättkörd och ger mycket positiv feedback vid sportig körning på landsväg och funkar även på längre turer(jag har åkt på semester till Italien på den). Min är lite piggare nu efter Dynojet och blås.
TRX ligger i klass 5, det tror jag att de andra gör också.

PM:a om det är intressant.

http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=789

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bender skrev:
Funderar på att köpa nån trevlig twin att toura lite på krokiga vägar med... Nåt man har råd att försäkra... Vad finns att välja på? SV650, TRX850, Ducce 750, några andra?

Sätt igång och tala om för mig vad jag ska köpa och vad som är bäst, men glöm inte att motivera varför...

Hej,
Jag har ägt två stycken Aprilia Falcos och har varit mycket nöjd, går mycket bra att toura med och framförallt att köra krokiga vägar med, kanon chassi med fina komponenter runt om, motorn är en mille motor men lite "detuned" för att ge mer effekt lägre i registret, min gick gärna på bakhjulet på bara gas på både ettan och tvåan med originaldrevning efter chippning och nytt luftfilter,
Saknar den lite faktiskt, mycket rolig hoj och dessutom tror jag det finns två stycken utannonserade på forumet!

/Felix

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Ducati 750 SS (fram till -98) är det grymt billig försäkring på! Kan vara något att tänka på..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Pilsner skrev:
Tjena Bender!

Letar du Ducce ska du inte ge dig på 600 och 750 -modellerna, de är för slöa, 900:an däremot är OK.

Min tjejs supersport 750 är snabbare än min Monster -900, sexhundrorna kan jag dock tänka mig är skitslöa :rolleyes:

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
pageer skrev:
Ducati 750 SS (fram till -98) är det grymt billig försäkring på! Kan vara något att tänka på..

Ducce 750, är man nere och dribblar i klass fyra då? I vilken klass hittar man 900ss?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min 900ss låg i femman, jag pyntade 5300helår/helförsäkring. 20 år, stod på mig utan körkort.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Letar du efter en liten trevlig twin?

Aprilia RS250. Suzuki RGV250. :yoparty

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
En repad SP1 som bara behöver halvförsäkras... lika billigt som motard!

/HW

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Om jag får ge ett tips så sikta på en lite större motor än den ducce 750 som du nämner. Visst, det är en fin hoj men det är bra mycket mer klipp i 900:an å massor med körglädje finns garanterat! Ingen hoj du tröttnar på efter en säsong. Försäkringen är fortfarande klart fördelaktig jämför med många andra hojar på marknaden.

Jag har en för övrigt en skitfräsch Ducce 900 S till salu!(Köp gärna! :D )
Perfekt å köra krokiga vägar och toura med. Inga problem å ta med gumman bakpå heller om det skulle bli aktuellt då det finns mer än tillräckligt med vrid i motorn.
Skulle du dessutom vilja ta ut den på banan så slipper du skämmas där med.

Försäkringsmässigt så tror jag den ligger i klass 5.
Jag betalar i alla fall ca 5200:- helåret å bor i Stockholm.

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
Bender skrev:

jkag har själv en sv 650 o jag tycker det är en mkt trevlig hoj att både köra och äga, den ligger i försäkringsklass 5 som är helt ok.

Den rekomenderar jag men det är ju min åsikt! :banana

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
PeGe skrev:
Jag har en för övrigt en skitfräsch Ducce 900 S till salu!(Köp gärna! :D )
Skulle du dessutom vilja ta ut den på banan så slipper du skämmas där med.

Jovisst du slipper att skämmas, men vi andra som kör med dig skäms :hihi

Skämt åsido - tex min SS/SL 900 från -96 är reggad på 37kW=billig försäkring. Trevlig hoj på banan och även som touringhoj!

Last edited:

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Bender skrev:

Kolla på en SV1000 när du ändå är igång. En stabil och trevlig hoj. Sadeln kan behöva modifieras lite men annars är den helt ok även för långkörningar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Låter som en repig gammal skiva men jag skulle vilja hävda att en TRX850 är mest "bang for the buck" eftersom du vill ha en hoj i F-klass fem eller lägre.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Teddy skrev:
Letar du efter en liten trevlig twin?

Aprilia RS250. Suzuki RGV250. :yoparty

Instämmer till fullo! Är få hojar som är så roliga att köra när det svänger. Men så mycket touring blir det inte förstås :)

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
Kollar lite närmare på ducce 900ss och TRX... Supportrar från bägge läger får gärna berätta varför den ene är ett bättre köp än den andre.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bender skrev:
Kollar lite närmare på ducce 900ss och TRX... Supportrar från bägge läger får gärna berätta varför den ene är ett bättre köp än den andre.

Tycker du ska skicka ett PM till K-Micke eftersom han har haft bägge dessa hojar och han borde således kunna ge en bra bild. Jag är partisk och har inte kört en 900 SS så att jag rekomenderar TRX är inte helt 100 för dig kanske.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Effektfråga angående Duccar... Är det sannt att angiven effekt är på slangen? Även om det då är det så har altså en 900ss 77 hk på bakslangen... -Är inte det rätt klent? Ingen pik, bara undrar hur prestandan är på dom...
Ser underbara ut, låter underbart, inte så dyra, billig försäkring, går ???

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kay skrev:
Effektfråga angående Duccar... Är det sannt att angiven effekt är på slangen? Även om det då är det så har altså en 900ss 77 hk på bakslangen... -Är inte det rätt klent? Ingen pik, bara undrar hur prestandan är på dom...
Ser underbara ut, låter underbart, inte så dyra, billig försäkring, går ???

Min TRX har 82 hästar på slangen. Ganska klent om man jämför med en CBRZXR1GSXRRR men den låga effekten är ju anledningen till att man kan försäkra dessa hojar utan att skita på sig - jag betalar 3400 för hel/hel.
82 hästar räcker för mig och då kan man köra Sviestad på 1.00.672, så fick jag det sagt igen :D , eller snabbare om man är bättre än jag vilket inte borde vara så svårt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0