Köpa ny GPS till bilen, vad gäller nu för tiden?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Själv måste jag vänta till åtminstone 29:e innan jag får min Lumia. :mad
Avbeställde en Galaxy SIII, hoppas man slipper ångra sig. Om du fick välja idag, vilken hade du valt? Nokian eller Galaxyn? ...hur mycket bättre är kameran?

Nu har jag bara lekt med Nokian ett par timmar och SIII:an har jag haft nästan sen den släpptes men jag skulle välja Nokian, hands down. En helt annan upplevelse i användargränsnittet, funkar klockrent med Skydrive och Win8 på laptopen, xbox och hotmail(outlook online) Kameran, det lilla jag har testat är grymt imponerande. Särskilt i lite sämre ljus.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag kör Navion på telefonen. Fungerar bra tills jag åker över landsgränser, då slår den av om jag inte har dataroaming aktiverat.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Köp en som du kan ha på MCn på en gång. En sumo kanske :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Innan man går iväg och köper en Nokia enbart för kartorna kan det vara bra att veta att deras navigering kommer släppas även till iOS och Android närmsta veckorna. Huruvida det kommer gå att köra kartorna offline eller inte vet jag däremot inte. Det går för övrigt redan nu köra dem i webbläsaren på here.net.

Själv kör jag Navigon och har aldrig upplevt några problem. Man laddar ner kartor för de länder man ska till innan man ger sig ut så är det klart. Jag har aldrig varit med om att man skulle behöva koppla upp sig vid landsgränserna eller liknande. Har alltid mobildata avstängt när jag är utomlands.

När jag varit i länder som det finns ytterst lite kartor till och som hela tiden bygger om/ut sitt vägnät har ibland TomTomen gjort ett bättre jobb, men i andra fall har Navigon lyckats bättre så de har helt enkelt fått komplettera varandra ihop med en vägatlas.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Innan man går iväg och köper en Nokia enbart för kartorna kan det vara bra att veta att deras navigering kommer släppas även till iOS och Android närmsta veckorna. Huruvida det kommer gå att köra kartorna offline eller inte vet jag däremot inte. Det går för övrigt redan nu köra dem i webbläsaren på here.net.

Själv kör jag Navigon och har aldrig upplevt några problem. Man laddar ner kartor för de länder man ska till innan man ger sig ut så är det klart. Jag har aldrig varit med om att man skulle behöva koppla upp sig vid landsgränserna eller liknande. Har alltid mobildata avstängt när jag är utomlands.

När jag varit i länder som det finns ytterst lite kartor till och som hela tiden bygger om/ut sitt vägnät har ibland TomTomen gjort ett bättre jobb, men i andra fall har Navigon lyckats bättre så de har helt enkelt fått komplettera varandra ihop med en vägatlas.
Bra tips , tack !