Det är en gammal fin tradition, detta med handeln av stulna hojdelar. En ekonomi i gråskala där stulna hojar och delar florerat i evigheter.
Många snack med "gamla gubbar" ger vid handen att det alltid vanligt en stor del av hojlivet. Kanske främst så kallade försäkringsbedrägerier.
Redan på 50 & 60 tal existerade försäkringar, och hojarna var dåliga. Man buskörde en sommar, sen var de sopslut, så vissa blev dumpade i vattnet nedanför Södersjukhuset, andra plockades på delar. Sedan var det bara att ringa försäkringsbolaget
Svenska Superbike Cupen drabbades av 80% avhopp ibland när det aviserades "kontroll i depå´n" och de flesta hade en likadan hoj som kördes privat....
Stulna hojdelar är en gammal insvettad tradition helt enkelt, och företag som Spinning-Wheel köpte på 80 talet vad som helst, av vem som helst.
För att inte tala om Amerikanska motorcyklar, som handlas med papper, ramar och styrhuvuden.
Inte bara Sverige heller, Tyska Mobile.de har många annonser med papper på nyare sporthojar.
Sorry för offtopic, detta har givetvis inget med hojen i tråden att göra.
Många snack med "gamla gubbar" ger vid handen att det alltid vanligt en stor del av hojlivet. Kanske främst så kallade försäkringsbedrägerier.
Redan på 50 & 60 tal existerade försäkringar, och hojarna var dåliga. Man buskörde en sommar, sen var de sopslut, så vissa blev dumpade i vattnet nedanför Södersjukhuset, andra plockades på delar. Sedan var det bara att ringa försäkringsbolaget
Svenska Superbike Cupen drabbades av 80% avhopp ibland när det aviserades "kontroll i depå´n" och de flesta hade en likadan hoj som kördes privat....
Stulna hojdelar är en gammal insvettad tradition helt enkelt, och företag som Spinning-Wheel köpte på 80 talet vad som helst, av vem som helst.
För att inte tala om Amerikanska motorcyklar, som handlas med papper, ramar och styrhuvuden.
Inte bara Sverige heller, Tyska Mobile.de har många annonser med papper på nyare sporthojar.
Sorry för offtopic, detta har givetvis inget med hojen i tråden att göra.