Köpa rytrör från Kina...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hur mycket får man böta i tull och moms (momsen e väl 25% på varan men tullavgiften då...) vid köp av ett blås från Kina? :va

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
10% borde det va har jag för mig.

det var då det då jag köpte prylar frånm både USA, Australien.

totalt påslag: (pris ink frakt)*1.25*1.1=(pris ink frakt)*1.375
dvs +37.5%

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

TJÖÖÖÖP.

Du kan måttbeställa dom i princip hur du vill. Snorbilligt och kanonkvalité (på dom rostfria). Kolfiber burkarna är också fina men min sprack vid nitarna så jag fick en rostfri som utbytes.

Monterat på hojen min:

http://www.youtube.com/watch?v=B72k3p1RXYY

Sa jag att det var tullfritt också? Han skriver ner värdet på paketet (typ $25).

Sweet, helt klart ett alternativ :tummenupp

Lurar annars på det här till min B12:a

EX00033_1.jpg

Last edited:

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Sweet, helt klart ett alternativ :tummenupp

Lurar annars på det här till min B12:a

EX00033_1.jpg

Jag har en sån till min ZX12:a. Väger typ 1/3 av originalpipan och låter tre gånger så bra / mycket. Passformen var klockren. Jag åkte varken på tull eller moms och då beställde jag två pipor i samma paket. Den andra var till en FZ1n och där var det lite mer jobb att få den på plats...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Jag har en sån till min ZX12:a. Väger typ 1/3 av originalpipan och låter tre gånger så bra / mycket. Passformen var klockren. Jag åkte varken på tull eller moms och då beställde jag två pipor i samma paket. Den andra var till en FZ1n och där var det lite mer jobb att få den på plats...

Hur har de hållit med kålfajbret och nitarna å så?

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R

Passade den till originalröret (ZX12R)?

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
gött.. jag skall ha ett. Är trött på "basookan" till avgasrör man har där bak.. gött ljud med ;)

ps: ingår db-killer så tar jag 2 :tummenupp

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
25-30% när jag köpte mina kinakåpor. Fick dock typ fyra olika fakturamallar från leverantören. Gick att öppna direkt i word. Billigt blev det! :tummenupp
Se om du kan göra likadant. Det får inte finnas något som styrker dess värde i paketet och gärna ett telefonnummer till dig så tullen kan ringa dig. Då löser ni problemet snabbare. :)

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
jag har precis fått mina kinakåpor, tullen begärde in kvitto och innehållsbeskrivning från mig.

Jag modifierade summan lite i Word bara så var det kirrat.

satte ner totalsumman från 407 till 107dollar och satt 0 på frakt, även så att jag la till i sellers notice att frakten var gratis då det var ett försäkringsärende.

fungerar perfa :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
jag har precis fått mina kinakåpor, tullen begärde in kvitto och innehållsbeskrivning från mig.

Jag modifierade summan lite i Word bara så var det kirrat.

satte ner totalsumman från 407 till 107dollar och satt 0 på frakt, även så att jag la till i sellers notice att frakten var gratis då det var ett försäkringsärende.

fungerar perfa :)

Vad är gränsbeloppet för tullfritt?

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Lite reklam för duktiga kineser.

+1 på det!
Jag beställde av samma och blev toknöjd. 2100:- blev det totalt för två stycken måttbeställda slipons i kolfiber, det är rätt oslagbart. Det inkluderar frakten, men inte tull och moms då jag slapp betala det.

Såhär ser mina ut (usla bilder, men det är de bilder jag tog när jag provmonterade dem och de enda jag har att tillgå för tillfället)...

Bifogat

• SP1z001.jpg
    SP1z001.jpg
    112.8 KB · Visningar: 123
  • SP1z002.jpg
    SP1z002.jpg
    187 KB · Visningar: 129

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
+1 på det!
Jag beställde av samma och blev toknöjd. 2100:- blev det totalt för två stycken måttbeställda slipons i kolfiber, det är rätt oslagbart. Det inkluderar frakten, men inte tull och moms då jag slapp betala det.

Såhär ser mina ut (usla bilder, men det är de bilder jag tog när jag provmonterade dem och de enda jag har att tillgå för tillfället)...

HRC? Hehe, bara att välja logga själv?
Kör du utan nån upphängning av dem?

Fan såna burkar på akrarören kanske vore nåt? :p

%7B2186C2D4-D070-4D3E-A5D3-A469FC355E03%7D.jpg

Last edited:

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Kawa ZX12R
Passade den till originalröret (ZX12R)?

Yes, bara att kränga dit.

Hur har de hållit med kålfajbret och nitarna å så?

Har inte haft den så länge så den har inte "nötts" något än, men överlag tycker jag den håller bra finish för pengarna. Kolfibret känns tätt men är olackat. På pipan till FZ1:an hade de lagt på några varv med lack. Tror inte det spelar så stor roll, hade en olackad kolfiberburk till en hoj för några år sen och den höll då bara fint.

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
+1 på det!

Det där måste ju låta mumma på VTR:en. Jag kräver ett videoklipp! :mad:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...