J-Bone
Ny medlem
Hur mycket får man böta i tull och moms (momsen e väl 25% på varan men tullavgiften då...) vid köp av ett blås från Kina?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
TJÖÖÖÖP.
Du kan måttbeställa dom i princip hur du vill. Snorbilligt och kanonkvalité (på dom rostfria). Kolfiber burkarna är också fina men min sprack vid nitarna så jag fick en rostfri som utbytes.
Monterat på hojen min:
http://www.youtube.com/watch?v=B72k3p1RXYY
Sa jag att det var tullfritt också? Han skriver ner värdet på paketet (typ $25).
Sweet, helt klart ett alternativ
Lurar annars på det här till min B12:a
Jag har en sån till min ZX12:a. Väger typ 1/3 av originalpipan och låter tre gånger så bra / mycket. Passformen var klockren. Jag åkte varken på tull eller moms och då beställde jag två pipor i samma paket. Den andra var till en FZ1n och där var det lite mer jobb att få den på plats...
Jag har en sån till min ZX12:a. Väger typ 1/3 av originalpipan och låter tre gånger så bra / mycket. Passformen var klockren. Jag åkte varken på tull eller moms och då beställde jag två pipor i samma paket. Den andra var till en FZ1n och där var det lite mer jobb att få den på plats...
jag har precis fått mina kinakåpor, tullen begärde in kvitto och innehållsbeskrivning från mig.
Jag modifierade summan lite i Word bara så var det kirrat.
satte ner totalsumman från 407 till 107dollar och satt 0 på frakt, även så att jag la till i sellers notice att frakten var gratis då det var ett försäkringsärende.
fungerar perfa
Vad är gränsbeloppet för tullfritt?
Lite reklam för duktiga kineser.
+1 på det!
Jag beställde av samma och blev toknöjd. 2100:- blev det totalt för två stycken måttbeställda slipons i kolfiber, det är rätt oslagbart. Det inkluderar frakten, men inte tull och moms då jag slapp betala det.
Såhär ser mina ut (usla bilder, men det är de bilder jag tog när jag provmonterade dem och de enda jag har att tillgå för tillfället)...
HRC? Hehe, bara att välja logga själv?
Kör du utan nån upphängning av dem?
Passade den till originalröret (ZX12R)?
Hur har de hållit med kålfajbret och nitarna å så?
+1 på det!
Jag beställde av samma och blev toknöjd. 2100:- blev det totalt för två stycken måttbeställda slipons i kolfiber, det är rätt oslagbart. Det inkluderar frakten, men inte tull och moms då jag slapp betala det.
Såhär ser mina ut (usla bilder, men det är de bilder jag tog när jag provmonterade dem och de enda jag har att tillgå för tillfället)...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |