Köpa säng?

Alla svarar IKEA för att de testat så många olika eller för att det är vad de själva har? Har ni verkligen sålt era fina Hästens till förmån för IKEA?
Dessutom tycker jag det är en solidarisk handling att köpa svensk säng, dels med de stackars kinabarn som annars får bygga ihop IKEA-sängen (säkerligen i otillfredsställande belysning bl.a.) och dels med svensk industri.

Markus skrev:
2643811Har ni verkligen sålt era fina Hästens till förmån för IKEA?
Dessutom tycker jag det är en solidarisk handling att köpa svensk säng, dels med de stackars kinabarn som annars får bygga ihop IKEA-sängen (säkerligen i otillfredsställande belysning bl.a.) och dels med svensk industri.

Jag har absolut inte sålt min hästens men då jag bor på två ställen har jag inte kunnat motivera mig att köpa 2 hästens utan ena är hästens och den andra är en IKEA+hästens bäddmadrass. Hästensbottnen är bättre men sen är den 10 gånger dyrare och så mycket bättre är den inte.

Hade en IKEA säng ca 6månader sen sålde jag iväg den, samtidigt som det var rea på sängar, köpte en säng för 22k som det var halva priset på. Lägg en extra slant på bra grejor det lönar sig i längden, som med allt annat.

Jag har en nästan oanvänd Jon Blund-säng till salu. Till mycket bra pris om du är intresserad. PM:a isånnafall.

korvgubbe skrev:
2641423 IKEA är the shit! :tummenupp Som du säger ska du upp långt i prisklasser innan du får något som är märkbart bättre. Köp en fet bäddmadrass till IKEA-sängen så sover du som en bebis sedan...
:tummenupp
Fetto-bäddmadrass är en billig uppgradering även för lite äldre risiga sängar. :fakta

Precis! Lägg pengarna på en fet bäddmadrass istället! Ett annat tips om du köper bred säng är att sätta ett extra ben mitt under sängen, annars börjar den sacka efter ett tag, speciellt om ni sover två i sängen.

smallsocks skrev:
2644185 Sämst för plånboken är dock en Flickvän, underbar eller inte :mattias

Det gäller bara att hitta en flicka som har mer pengar än dig själv och inte har något emot att spendera dem på dig.....

Boris JR skrev:
2644209 Det gäller bara att hitta en flicka som har mer pengar än dig själv och inte har något emot att spendera dem på dig.....

Ska bara ramla över en sensuell upptäckt först och hamna i guinners rekordbok samt få ett nobelpris...

Jag håller med dom flesta andra här... köp en billig resårmadrass och en lite finare bäddmadrass.
Det viktiga är att resårmadrassen har pocketfjädrar i två lager!
Men det har alla utom dom billigaste, i princip alla fjädrar ser likadana ut i sverige så det spelar igentligen ingen större roll vilken du väljer där, kan dock va bra att undersöka hur sängen är i kanterna, dom lite billigare blir ofta lite mjuka där och man rullar lätt av om man ligger nära kanten...

/fd sängförsäljare

Schyssta tips som lirar in. Jag tror att det blir top of the line-modellen på bäddmadrassen och en okej IKEA-säng - verkar vara ett säkert kort. En stor sänginvestering får komma i samband med lägenhetsköp inom en 10årsperiod.

Har hört att Kungsängen ska vara fiffigt, de skryter med att de har samma resår som bl.a. Hästens.
Det var ett megatest av sängar i DN under senaste året, kolla det.

Markus skrev:
2643811 Alla svarar IKEA för att de testat så många olika eller för att det är vad de själva har? Har ni verkligen sålt era fina Hästens till förmån för IKEA?

Hästens gör bra sängar, men absolut inte så bra som priset vill få en att tro. IKEA ger bra mycket mer säng för pengarna. Som arbetsplats kan jag säga att hästens nog är sämre än kinabarnens...

Man har ju hört en del skräckhistorier från folk som jobbar på hästens, men det gäller mest de specialbeställda från exempelvis graaf... :hihi

Boris JR skrev:
2644209 Det gäller bara att hitta en flicka som har mer pengar än dig själv och inte har något emot att spendera dem på dig.....

Damn right..:tummenupp ...jòl lòvagòl...:D l

Gabor skrev:
2644774 Damn right..:tummenupp ...jòl lòvagòl...:D l
Önskar att hon vore ungersk för att slippa lägga halva studielånet på flygbiljetter fast det är inte ofta man hittar en flicka som är Snygg/Rik/Blond/Smart och har full förståelse för att hon kommer i andra hand efter motorcyklarna så vissa uppoffringar får man göra....:tuttar

Markus skrev:
2643811

IKEA´s Sultan modeller är iallafall gjorda i Sverige.
Hilding som tillverkar dom.
Det är därför som dom har råd att sponsra Helsingborg i Allsvenskan.

Kan meddela att IKEA köpt in en Jensen säng för att ha brevid sina sängar och bevisa att IKEA är minst lika bra, när man fick hem sängen och satte upp den märkte man att den var mycket skönare än IKEA sängen och den står nu undangömd på lagret!

hållundan skrev:
Det låter ju rätt najs för ~4kkr för en 160cm från IKEA. Det kan ju inte många av de andra sängtillverkarna matcha.

Seså, ös på med tips och erfarenheter.
Sån har jag (vi) den är inkörd o klar och vi är nöjda med den ;) Värd varenda spänn i mitt tycke.
Va beredd på att "fluffigheten" i täcken o madrass i ikeas sortiment håller inte så länge. men jag klagar inte, för jag vill inte ha för fluffiga täcken :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick