Hejsan. Köpte ett skinnställ från Fc moto och det var lite stort. Skulle behöva sy in det lite.Någon som vet ngn som gör sådant i Örebro trakten? Jobbigt att köpa nytt=(
Fc-moto är kanon... inga problem att skicka ner och byta
Hejsan. Köpte ett skinnställ från Fc moto och det var lite stort. Skulle behöva sy in det lite.Någon som vet ngn som gör sådant i Örebro trakten? Jobbigt att köpa nytt=(
Bara så du vet betalade jag 5000 kr för mitt, nytt i höstas, tänk på det pruta massor även av handlare
Jag velar mellan 48 och 50. Jag är 178,5 cm och har normala längdproportioner mellan över- och underkropp. Jag har dryga metern runt bröstet, så det och min längd talar för storlek 50, i övrigt kanske jag borde ha 48. Om det sitter lite tajt över bröstet så töjer det väl ut sig lite. Men hur är det med längden? Enligt måttguiden är 48 upp till 177 cm. Kommer det att vara för kort för mig då?
Ha det bra! /Coffe
sånt här köpte jag o det e vitt som snö
www.fc-moto.de beriks modell : BERIK Laguna Seca LS1 3214
du ska snarare ha 54 tror jag jag e 180 cm väger 75 jag har 50 å det sitter snortajt på mig.. 52 eller 54 e mitt tips
Bumpar en gammal tråd istället för att starta en ny. Jag ska ta kortet i sommar och då lär man ju tjacka utrustning. Har hittat ett BERIK Laguna Seca LS1 3214 på fc-moto.de men är lite osäker på storleken. Jag har förstått att de är schysta med returer så det vore ju ingen katastrof om det blev fel. Jag chansar hellre och byter en gång än åker land och rike runt för att hitta just det stället och prova.
Jag velar mellan 48 och 50. Jag är 178,5 cm och har normala längdproportioner mellan över- och underkropp. Jag har dryga metern runt bröstet, så det och min längd talar för storlek 50, i övrigt kanske jag borde ha 48. Om det sitter lite tajt över bröstet så töjer det väl ut sig lite. Men hur är det med längden? Enligt måttguiden är 48 upp till 177 cm. Kommer det att vara för kort för mig då?
Jag gymmar en del. Är väl ingen biff direkt men har ju lite bredare axlar och rygg än om jag inte hade gymmat. Jag väger 80 kg nu men ska deffa ned mig till 75kg. Det ska ju sitta tajt som fan har jag förstått, men om det är små marginaler kanske man inte ens får i armarna?
Som ni hör så är jag total novis i ämnet, så jag skulle uppskatta lite tips från er som har betydligt mer koll än vad jag har!
Ha det bra! /Coffe
Jag chansar på ett i storlek 50. 52 måste väl bli för långt? Dåliga recensioner? På vilket vis?
En sån här väst då? Är de bra? http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...c-SP-Vest-0002
Hm, länken funkar visst inte, men den heter Alpinestars Bionic SP Vest iaf.
Hm, jag har jag sökt och läst en del. Jag har fått intrycket att folk verkar nöjda. Det är ju snyggt iaf.
Att åka och prova vore självklart bäst, men då lär jag ta mig till nån storstad och det kostar... Är Beriks ställ mindre än andra? Jag har ju bara kollat fc-motos storleksguide, Beriks ställ kanske diffar lite så man behöver större storlek? 50 passar mig bra i längd enligt tabellen iaf.
Om jag får ryggskyddet för 500 spänn så är det taget! Annars köper jag hellre nytt.
Jag var också ute efter ett Berik-ställ från FC-moto men det blev Lindstrands Sepang för 5700:- Visserligen ett helställ men fy fasen va det sitter bra. Jag är 187 o 93kg så jag trodde det skulle bli en 54a, men det vart en 52a.
Visst det är lite jobbigt att ta på och av sig, men det är det värt
Detta stället är nog ett typiskt sådant som man tycker är snyggt eller asfult.
Var och testade olika ställ och har bestämmt mig för ett arlen ness.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...SubProducts/"Arlen Ness Black Star 4492-0001"
Ska beställa nästa vecka från fc-moto.
Men, jag är lite ovan med skinnställ, har kört med textil hittils. Jag är 175cm 72 kg. Och när jag testade tyckte jag att 52 var bra, Men efter denna tråd vette f_n....
Gick ju knapp att få på sig 50, ska jag beställa och hoppas på det bästa att det töjer ut sig???
nja pratade med en säljare arlen gör sina ställ i asien så storlekarna e lite mindre än beriksHar hört av återförsäljare att Arlen Ness och Berik ska vara lika i storlekarna.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|