engström1
Autosolemio
- Gick med
- 16 Sep 2010
- Ort
- Bromma
- Hoj
- Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Hej Bullen:
Jag har precis köpt en skrotad hoj. (inlöst av försäkringsbolag)
Företaget som säljer funderar på att ta vinkelkapen och 'sudda' bort ramnumret.
Är det inte bättre om det kryssas så att den fortfarande går att identifiera?
(Men inte besiktiga efter som det är kryssat och hojjen avreggad.)
Min plan är att bygga något roligt med annan/hemsvetsad ram,
så egentligen spelar det kanske ingen roll. Men om jag får för
mig att sälja den som den står är det väl bra om det otvetydigt
går att bevisa dess ursprung? (Så att jag inte säljer random stulen
hoj med bortslipat ramnummer.)
Någon med koll på detta?
/e
Jag har precis köpt en skrotad hoj. (inlöst av försäkringsbolag)
Företaget som säljer funderar på att ta vinkelkapen och 'sudda' bort ramnumret.
Är det inte bättre om det kryssas så att den fortfarande går att identifiera?
(Men inte besiktiga efter som det är kryssat och hojjen avreggad.)
Min plan är att bygga något roligt med annan/hemsvetsad ram,
så egentligen spelar det kanske ingen roll. Men om jag får för
mig att sälja den som den står är det väl bra om det otvetydigt
går att bevisa dess ursprung? (Så att jag inte säljer random stulen
hoj med bortslipat ramnummer.)
Någon med koll på detta?
/e