Ett hyggligare svar är att om dämparen du sätter på inte modifieras ytterligare så kan det funka med ett efter marknads system, utan allt för mycket negativt buller.
Men, du löper ungefär lika stor risk att förlora 2 hästar på topp, som att vinna 0,7 någonstans i effektbandet där normalt inte kör.
En 125a är känslig för effektförluster, och därtill känslig för felaktig bränsle-/luftblandning - som kan bli resultatet om man även börjat labba med att ta bort insatser och öppna i luftburken.
En normal 125a plågas nästan konstant på toppen av sin effektkurva, så det vill till att allt stämmer.
Moddlarens parallell med en gräsklippare är inte riktigt schysst.
Som en del av en ointresserad allmänhet kan man fördra ljudet från en gräsklippare.
Man vet vad det är, man vet vad den gör, och om en stund kommer den att tystna.
En bullrig MC är något annat. Ett helt onödigt transportmedel som borde förbjudas helt och hållet.
Därtill saknar man på en 125a möjligheten att växla upp och köra tyst på vridet i känsliga miljöer.
Det blir liksom "BRÖÖÖ-AAAAAAAALLLLL" hur man än bär sig åt.
Slip-on på en 125a är problematiskt, och du äger din hoj under ganska kort tid, max 2 somrar brukar vara det vanliga.
Jag hade lagt pengarna på soppa och försökt att köra så mycket som möjligt istället.
Välkommen till MC-världen!