Köpa slipon från Tyskland

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Kikade på ny slipon till min GSX 600F och insåg att det var en jävla prisskillnad att köpa från tysk leverantör.

Några allmänna erfarenheter ang vart man bör beställa från för att slippa krångel? Moms, tull, fraktkostnader osv? Blir det billigare eller bara besvärligt?

Funderade på Leo Vince Titanium, ska ge några fjuttiga hästar mer och trevligare ljud än tex Yoshimura RS-3. Övriga tips, erfarenheter eller förslag på slipon till GSX 600F uppskattas.
 
Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har ej suzuki men val et leo vince titanium slip on på en 600'a,och det låter mycket trevligt!
 

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Lund
Hoj
VTR Firestorm
Jag tror inte du behöver betala någon extra moms så länge du handlar från ett annat EU-land, men jag är inte helt säker. Förmodligen hittar du allt du behöver veta på tullens hemsida.

För övrigt köpte jag mina Leo Vince (till min Firestorm) från Nickes MC för ungefär ett år sedan betydligt billigare än jag hittade på andra ställen. Tror han beställde dem från Danmark eller nåt, billigt var det i alla fall.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Det blir ingen extra tull eller moms från tyskland, bara fraktavgift tillkommer.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top