Köpa snöskoter, råd ?

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
polaris rmk är en sjysst maskin samt ski-doos mxz är en av mina favoriter.

Om du vill ner i pris så finns yamaha exciter 580, Polaris XLT bla.

Intressant att kolla innan köp är mattan. Vält skoter och bryt mattpinnarna och känn så att dom inte är av, inte en enda ska vara bruten, går en av så kommer resten efter såsmåningom och då har du taskigt fäste.

Ha så kul i vinter, funderar fortfarande på om jag har råd med en ny hoj till nästa sommar :/

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
,,kör Polaris Storm,,, den duger! Inte kört den på två vintrar nu,,
men nu till vintern ska jag fan upp till stugan o köra!
140hp,,, det duger ;O)
Haft sådan tur att hastighetsmätaren vart ur funktion,,, men nu
är den visst fixad,,, så se om man kommer se vad den går för!
Har en mindre sjö några hundra meter från stugan, så där går det
ju trycka på rätt så redigt.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Räcker det inte med leksaker snart? :p

Eller vafan köp på bara så kan jag få va med o leka i vinter.. :crash

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Bobbo V skrev:

Själv kör man en Ski-Doo MX/LT ´90, 500 kubikare. LT= Light Touring, ganska tung maskin, men det går att åka fort med den ändå, har ett flygfält väldigt nära mig som jag brukar åka lite på och då har jag lyckats med att trycka upp den i 145km/h. Har en kompis som har en Kawa 340 sport, och han har inte en chans med den, varken rakt fram eller när det svänger..

/jocke

PS. Fan vad sugen man blev på att köra nu! jag måste nog ut imorrn och köra lite på gräsmattan!!.DS

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
Nitrous skrev:
Funderar på att köpa en snöskoter till vintern. Har aldrig haft en och är mycket intresserad av råd och tips.
Prislappen kan vara mellan 20.000 - 50.000 max.
Ska endast användas som lekfordon och enklare transport kortare sträckor, alltså inte som arbetsfordon.

Sneglade lite på Yamaha SRX 600 och 700, det finns givetvis massor av modeller och märken och jag kan inget :confused:

Tips på bra modeller som är pigga och funkar bra, priser o förslag på objekt är väldigt tacksamt.

Vad bör man kolla upp vid köp av beggat, vilka slitdelar bör vara bytta eller underhållna osv ?

/Nitrous
snacka med kain han kan nog hjälpa till lite, men det låter som en bra ide att ha den på landet kommer gärna och kontrolerar att den fungerar i vinter :bow

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Sedär! fler skoterkåta mänskor!! :D :tummenupp

Kunde inte låta bli att tänka att denna tråd nog passar bättre på Snowrider Forumet
Fråga där så ska du få se på fler svar från förhoppningsvis kompetentare kommentatorer! ;)

Så du tävlar RJ.. av bilden å döma körde du enduro där lr?
Det tävlar jag lite i iallafall!

Måste ju flasha lite me min skönhet då!

Bifogat

• andra sidan.jpg
    andra sidan.jpg
    110.9 KB · Visningar: 160

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ja du är inne på helt rätt spår och håller med RJ yamahan är en led skoter å plastic cat hörs ju vad de e för nå :D och så lär du över 440, 5-6-700 blir nog bra för dina behov . Så du har fått helt rätta rådgivning SKI-DOO, lynx eller polaris :tummenupp .

Lycka till me skoter köpet

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Gillar du att piska led så är ju lite lättare skotrar att rekommendera, typ polaris xlt, ligger jävligt billigt i pris men är kanske inte värst i någon kategori. Polaren har en sån här och den funkar prima för han! t.ex http://www2.blocket.se/view/1565684.htm?l=0&c=1

mxz:an är också en fin lekskoter, likaså artics zr men som kan variera ganska krafigt i kvalitet, en annan polare kör på en zr440 och han hänger kanske inte riktigt med xltn på de mer öppnare ställena men på led är det inga problem...

Men om du är som jag och gillar höga farter, grym acc och äga upp polarna såfort det blir en raksträcka så ska du spara lite extra och köpa dig en yamma rx-1, 145hp som toppar strax över 195. :p :crash Sen finns ju såklart thundercat, storm etc som ligger i samma kategori, men när man väl hört en 4t skoter @ 11000varv så kommer man aldrig vilja byta tillbaka! :p :slicka

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy