Köpa SP-1/SP-2 eller Mille/Mille R?

tomlin

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lite olika
Har blivit sugen på en 1000 cc twin och funderar på ovanstående hojar. Nån som har åsikter om dessa? Körkänsla, kvalité och service? Tyvärr passar inte en 998 min plånbok...

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
Åsikt om Millen har jag.
Var och provade Millen i somras (-02) efter att kört Honda i många år blev man besviken på den.
Ergonomin för sittställningen var inte den bästa precis. Inte gjord för storvuxna nordbor om man säger så.
Knappar för blinkers m.m behövde man ha spagetti långa fingrar för att nå utan att släppa styret.

Sen tjuvstannade hojen lite när den kände för den, kan givetvis bero på exemplaret jag körde.
Är väl Rotax som gör motorerna till hojen? De är inte världens mesta motortillverkare för inget.

Alltsomallt var det som MINA fördomar var för en italiensk hoj.
Men gången i bitarna var trevlig.
Väldigt lättstyrd, när man kört 929:an upplevde jag Millen nästan som nervös.

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Aprilia har rotax motor i Pegason inte i RSV mille. Mille R har vunnit alla tester jag har läst när dem har testat den mot SP1/2 samt diverse Ducati modeller. Kvaliteten håller Japanstandard. I Bike masterbike test 2001 så hade den näst bästa varvtid (någon tiondel efter GSXR1000). Tycker själv att det är en av de trevligaste cyklarna. Om min Triumph blir såld så blir det kanske en Mille R eller en Tuono.

Kolla lite på http://www.apriliaforum.com/

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
tomlin skrev:
Har blivit sugen på en 1000 cc twin och funderar på ovanstående hojar. Nån som har åsikter om dessa? Körkänsla, kvalité och service? Tyvärr passar inte en 998 min plånbok...

Lägg slantarna på en Mille R så blir du inte besviken :tummenupp

Dennis

~336647~ Nr: 82 på Sporthoj.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu längre (Hade en Mille R-02)
Tonie skrev:
Aprilia har rotax motor i Pegason inte i RSV mille. Mille R har vunnit alla tester jag har läst när dem har testat den mot SP1/2 samt diverse Ducati modeller. Kvaliteten håller Japanstandard. I Bike masterbike test 2001 så hade den näst bästa varvtid (någon tiondel efter GSXR1000). Tycker själv att det är en av de trevligaste cyklarna. Om min Triumph blir såld så blir det kanske en Mille R eller en Tuono.

Kolla lite på http://www.apriliaforum.com/

Det ÄR Rotax motor i Mille/Mille R ! :fakta

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S