Köpa sporthoj som rullat 5000mil?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Är det en Yamaha så är det ingen fara. Men jag skulle aldrig köpa en suzuki som har rullat mer än 3000 mil, kan ju säga som så att har du inte mekvana nu så kommer du få det om du köper en suzuki! Däremot om du bara vill köra och skippa massa strul köp en r1a

Fantastiskt bra inlägg! Verkligen lyser med insikt och kompetens:tungan
Hör av mig till dig vid nästa hojköp....

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Är det en Yamaha så är det ingen fara. Men jag skulle aldrig köpa en suzuki som har rullat mer än 3000 mil, kan ju säga som så att har du inte mekvana nu så kommer du få det om du köper en suzuki! Däremot om du bara vill köra och skippa massa strul köp en r1a
ehhhh, du skojar nu väl!!?! Jag har haft R1 och visst är det en bra hoj men hållbarhetsmässigt ligger den långt efter Suzuki, dessutom är suckan jäkligt lättmekad, prova gör en ventiljustering på en ZX10R 04-05 och du får riva ner hela hojen, du får nog läsa på lite!

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Han är religiös så det är inget att bry sig om, ändå pluspoäng för ett inlägg utan att nämna förgasarhästar :tummenupp

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Nu är ju inte min en sporthoj. Men den har gått ca 7.500 mil idag. De sista 3000 har jag själv kört.

Hojen har verkligen haft ett tufft liv med stark misskötsel av tidigare ägare. Trots det har motorn faktiskt gått som ett lokomotiv hela tiden jag haft den. Hade trassel med vakumförgsarna efter ett tag men rev bort dem och problemet var bort. Satte dit RS.

Går som ett skollat troll fortfarande och får oljebyten etc regeblundet av mig. för att vara en 91:a så är jag faktiskt imponerad av att den håller ihop så bra som den gör. Jag kör den inte snällt. Men bytar bara ut till originalgrejor då det kommer till motorn. Mest för att jag inte vet bättre. Men det har ju fungerat än så länge:)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tror tidningen Bike servade en Kawasaki 636 som gått ca 6000 mil för några år sedan om jag inte minns fel.
Har för mig att det mer handlade om att fjädringen behövde ompyssling än motor och sådant.

Jag hade inte bangat om priset var rätt, köper du en -09 för typ 80.000 och säljer efter några år för 50.000 kan du lika gärna köpa äldre och renovera för 30.000. Servicepengar har du på båda. Eventuellt slipper du också betala ränta på de 30.000 men vad vet jag.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Enligt mina erfarenheter på bil och mc så är antalet ägare vs mil väldigt avgörande.
En hoj som gått 5000 mil med 2 ägare är oftast men inte alltid i gott skick.
En som gått 2000 mil med 10 ägare kan vara sopslut då de oftast säljs när det blir dags för service.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har ingen ren sporthoj men min skall in på 5000 mila i februari och har fulla el/motorgarantier tills 2016 :)

Nu är ju inte min en sporthoj. Men den har gått ca 7.500 mil idag. De sista 3000 har jag själv kört.

Hojen har verkligen haft ett tufft liv med stark misskötsel av tidigare ägare. Trots det har motorn faktiskt gått som ett lokomotiv hela tiden jag haft den. Hade trassel med vakumförgsarna efter ett tag men rev bort dem och problemet var bort. Satte dit RS.

Går som ett skollat troll fortfarande och får oljebyten etc regeblundet av mig. för att vara en 91:a så är jag faktiskt imponerad av att den håller ihop så bra som den gör. Jag kör den inte snällt. Men bytar bara ut till originalgrejor då det kommer till motorn. Mest för att jag inte vet bättre. Men det har ju fungerat än så länge:)

Har en Mercedes fulklass som har gått 32.000mil, så det är nog ingen fara

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Min GSXR 750 98:a går hur tyst o fint som helst i motor o låda trotts att den börjar närma sig 5000 mil sträcket.

Sen kör jag ju ganska lugnt oxå.

Den är nog till salu....:(

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
ehhhh, du skojar nu väl!!?! Jag har haft R1 och visst är det en bra hoj men hållbarhetsmässigt ligger den långt efter Suzuki, dessutom är suckan jäkligt lättmekad, prova gör en ventiljustering på en ZX10R 04-05 och du får riva ner hela hojen, du får nog läsa på lite!

Kawa har jag ingen som helst erfarenhet av! Men frågar du mig så tycker jag allt är skit förutom Yamaha. Knappt det om jag ska vara helt ärligt. Tycker även de tappade det fullständigt när de gick från förgasare till insprut. Sen tycker jag bara de blir fulare också.

När jag bara hade r1an så hade jag inte en aning om hur man tog av kåpor eller ens hur man fick ur batteriet. Anledning till det var att jag behövde aldrig meka med polkan. Den bara gick utan några som helst problem. Men sen så skaffade jag mig suzukin och nu har jag förmodligen gjort allt förutom klyva motorn vilket jag kommer behöva göra inför nästa säsong. Tycker man att det är roligt att meka så tycker jag absolut att man ska skaffa sig en suzuki och som du säger så är de enkla att skruva med och service manualen är riktigt bra. Jag har lärt mig otroligt mycket utav k7an men knappt fått köra eländet.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2