Köpa sporthoj. vad tror ni om värdeminskningen?

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Men jösses, hur gammal är du egentligen... :pannkyss
De flesta av oss har mer en ETT intresse i livet och alla kostar. Under förutsättningen att man inte är ekonomisktoberoende (som du då) måste man givetvis ta ekonomin i beaktning.

Hahahaha:tummenupp

Har man det så kanske man borde fundera på ZX10 inte är den optimala hojen eller hojar period!!. Det kostar att åka hoj!!.

Klart att ekonomi styr valet av båge men då snarare förs/service o likn INTE värdeminskning!!. Vem där ute vet inte att man förlorar på att köpa motorfordon???. Är och kommer alltid att vara en svindålig affär!. Därför blir ju frågan en aning meningslös!?. Skiter älgarna i skogen typ fråga!.

Min formulering av tidigare inlägg är ett resultat av dåligt humör/irriterad i störta allmänhet o kände för att sänka mig i nivå för att irritera ngn ( som du ):D

Står fast vid att denna fråga är lika fjantig som ( Vilken hoj ska jag köpa?? ) som så ofta förekommer...:) :huvet

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
God investering!

att köpa en sporthoj är nog den sämsta investeringen du kan göra! Dock är det väldigt kul.........Har du inte pengarna så får du nog hitta en annan hobby !!!:tummenupp

Vill köpa en SP1a som har rasat i pris, med maximal värdeminskning. Den ska samtidigt helst vara i nyskick, original inget extra för en massa bjäfs och några tusen mil på mätaren. Hur mycket ska ni ha för en sådan, trådläsare.

När vi ändå håller på så en Suzuki GSXR 750 2000/2002 med samma förutsättningar. E de läge att fynda nu till hösten? Eller ska man vänta tills desperationen och finanskrisen står i full blom? Men då tror jag inte man är speciellt köpkåt på något....... De e kanske läge att tänka på allvarligare saker än sin hobby. Familjen! Toyman.

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
Hahahaha:tummenupp

Har man det så kanske man borde fundera på ZX10 inte är den optimala hojen eller hojar period!!. Det kostar att åka hoj!!.

Klart att ekonomi styr valet av båge men då snarare förs/service o likn INTE värdeminskning!!. Vem där ute vet inte att man förlorar på att köpa motorfordon???. Är och kommer alltid att vara en svindålig affär!. Därför blir ju frågan en aning meningslös!?. Skiter älgarna i skogen typ fråga!.

Min formulering av tidigare inlägg är ett resultat av dåligt humör/irriterad i störta allmänhet o kände för att sänka mig i nivå för att irritera ngn ( som du ):D

Står fast vid att denna fråga är lika fjantig som ( Vilken hoj ska jag köpa?? ) som så ofta förekommer...:) :huvet

Kan väll tilläga att min fråga var inte OM det blir värdeminskning utan HUR mycket ni här på SH tror att det kan röra sig om.. bara för min egen nyfikenhets skull. och dedär med trådar som tas upp om och om igen så kan jag hålla med dig till viss del. men mycket av dessa håller ju liv i forumet också. sedan så måste ju en sådan här tråd vara kanske färsk annars stämmer ju inte siffrorna /victor

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Kan väll tilläga att min fråga var inte OM det blir värdeminskning utan HUR mycket ni här på SH tror att det kan röra sig om.. bara för min egen nyfikenhets skull. och dedär med trådar som tas upp om och om igen så kan jag hålla med dig till viss del. men mycket av dessa håller ju liv i forumet också. sedan så måste ju en sådan här tråd vara kanske färsk annars stämmer ju inte siffrorna /victor

Om du är osäker så kanske du inte ska köpa?!. Du skrev ju tidigare att du var snål:)

Hoj köper man med hjärtat eller så långt hjärtat kan nå med dom medel man har!.

Nu har du ju bestämt dig och valet blev en ZX10 vilket för många andra är galet dyrt/oekonomiskt/livsfarligt osv osv bla bla. Tror du inte att du kommer att skita i om du torskar 10lax om du får några hundra mil på en sådant prestandamonster!. :)

Kul hoj för övrigt!:tummenupp

christianKawa

I Love Bika
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
98 Kawasaki ZX6R
Skönt att du kom fram till något iaf! Lycka till med bågen! Vore intressant att få vetas hur de går med försäkring på den sen. Ålder på dej, hel/halv, pris bolag, sj-risk.

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
Om du är osäker så kanske du inte ska köpa?!. Du skrev ju tidigare att du var snål:)

Hoj köper man med hjärtat eller så långt hjärtat kan nå med dom medel man har!.

Nu har du ju bestämt dig och valet blev en ZX10 vilket för många andra är galet dyrt/oekonomiskt/livsfarligt osv osv bla bla. Tror du inte att du kommer att skita i om du torskar 10lax om du får några hundra mil på en sådant prestandamonster!. :)

Kul hoj för övrigt!:tummenupp

Haha ja. när jag väl ser den IRL och och för höra, känna, köra. när håren resers sig på armarna.. då kanske man tillomed kan ge 10k extra. men i stunder när man sitter och studerar olika bågars för och nackdelar är det lätt att stirra sig blind på priset. /victor

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
E de läge att fynda nu till hösten? Eller ska man vänta tills desperationen och finanskrisen står i full blom? Men då tror jag inte man är speciellt köpkåt på något....... De e kanske läge att tänka på allvarligare saker än sin hobby. Familjen! Toyman.

Jag tror du har rätt i att man prioriterar lite annorlunda när det brinner som värst längst knutarna. Samtidigt är det då man kan göra en bra affär. Jag skulle nog avvakta och se vad som händer. Tror inte att värdena kommer att öka plötsligt över en natt bara för att det ljusnar något.

Själv såg jag en RC 30 till salu för 175 000 kr när jag tittade på blocket här om dagen. Skulle vara intressant att veta om säljaren får ut det vid en eventuell försäljning.

För ca 5 år sedan såg jag en till salu för 85 000 kr. Antagligen i lite sämre skick.

Åren där mellan har jag sett ett par stycken annonserats ut runt 130 000 kr.

Vad ska en sådan kosta under rådande ekonomiska klimat? Efterfrågan lär inte vara allt för hög för tillfället om det inte är frågan om en i samlarskick med extremt få mil på mätaren.

Om jag förstått saken rätt så äger ni en RC 30. Är det möjligt att entusiastförsäkra dem genom en MHRF ansluten klubb?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hnmm snål kanske du är men nånstans får du ju ändå ge dig!. Har du inte råd o torska 10-20 lax på 2-år så är du ju en fattiglapp o ska absolut inte ha en hobby som innefattar Mc.

Köp o var glad istället. Hur ska du kunna njuta om du kör runt o oroar dig för värdeminskning?.

Detta låter lite märkligt :va

Märker att det här resonemanget florerar på det här stället, hur fan lärde ni er matte i skolan? (70-talister?).

Om man har råd med en 05:a, så har man råd med en 07:a, har man råd med en 07:a har man råd med skinnställ för 20lapp, har man råd med en skinnställ för 20lapp har man råd med en hjälm för 7lapp, har man..........:näsblod

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
MHRF entusiasrförsäkring!

Jag tror du har rätt i att man prioriterar lite annorlunda när det brinner som värst längst knutarna. Samtidigt är det då man kan göra en bra affär. Jag skulle nog avvakta och se vad som händer. Tror inte att värdena kommer att öka plötsligt över en natt bara för att det ljusnar något.

Själv såg jag en RC 30 till salu för 175 000 kr när jag tittade på blocket här om dagen. Skulle vara intressant att veta om säljaren får ut det vid en eventuell försäljning.

För ca 5 år sedan såg jag en till salu för 85 000 kr. Antagligen i lite sämre skick.

Åren där mellan har jag sett ett par stycken annonserats ut runt 130 000 kr.

Vad ska en sådan kosta under rådande ekonomiska klimat? Efterfrågan lär inte vara allt för hög för tillfället om det inte är frågan om en i samlarskick med extremt få mil på mätaren.

Om jag förstått saken rätt så äger ni en RC 30. Är det möjligt att entusiastförsäkra dem genom en MHRF ansluten klubb?

Är medlem sedan många år i CB1100R klubben som har avtal med MHRF, och då finns möjlighet att medförsäkra vissa hojar. Så svaret är JA. Kostnad för tillfället är 1540.-- kr för en helförsäkring, en entusiasförsäkring med de krav som följer. MVH/Toyman

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är medlem sedan många år i CB1100R klubben som har avtal med MHRF, och då finns möjlighet att medförsäkra vissa hojar. Så svaret är JA. Kostnad för tillfället är 1540.-- kr för en helförsäkring, en entusiasförsäkring med de krav som följer. MVH/Toyman

Då var det som jag misstänkte. Tack för svaret.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring