Köpa sprit, vin och champagne på nätet?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Gör man detta fortfarande? Tjänar man något på det? Finns det några sidor med bra sortiment och bra priser?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet är väl att det ska tullas in?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Köp inom eu om tull är problem?

Du måste själv föra in alkoholen till Sverige, annars gäller:
Beställning av alkohol för eget bruk
Sedan den 1 juli 2008 är det tillåtet att föra in alkohol genom yrkesmässig befordran exempelvis ett transportföretag, eller annan oberoende mellanhand exempelvis en vän eller granne. Då ska köparen anmäla transporten till Skatteverket innan transporten påbörjas samt ställa en säkerhet för varorna till Skatteverket. Om du beställer alkohol genom någon annan ska du betala svensk alkoholskatt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är du kvinna eller? Bara en sådan kan "tjäna" pengar på det viset.
Men visst sparar man pengar på att handla på nätet, jag gör det hela tiden och jag betalar aldrig tull och jag får det fraktat hela vägen till dörren och de brukar till och med köra in pallen i mitt garage.
Sjukt smidigt och mycket billigare. Bra för en törstläpp som en annan :D

Jag brukar beställa från Vinsajten.com men de är inte billigast men har jävligt bra utbud och det strular aldrig. Dock anlitar jag bara E-box delivery till frakten då de aldrig har tagit längre tid på sig än 4 dagar efter beställning. Betalar på vinsajten med visakort och paypal till e-box.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tack vare den här tråden tog jag tag i sökandet efter en Rom jag letat efter ett tag,
två träffar:

http://www.thewhiskyexchange.com/P-4452.aspx

http://www.masterofmalt.com/search/morgan/#search=morgan&page=1&sort=_score&direction=desc

Båda London baserade, bara att beställa väl, inget skatt etc?

Har aldrig beställt från England men det bör vara samma lika, EU där med.

Edit/ Vad var det som var speciellt med den där CM, förutom flaskan? Antagligen samma innehåll som i den vanliga eller? Betydligt billigare från Vinsajten mfl i Tyskland ser det ut som...

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har aldrig beställt från England men det bör vara samma lika, EU där med.

Edit/ Vad var det som var speciellt med den där CM, förutom flaskan? Antagligen samma innehåll som i den vanliga eller? Betydligt billigare från Vinsajten mfl i Tyskland ser det ut som...

njae, Original Spiced, ska det va för min del, inte nån gold variant.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
njae, Original Spiced, ska det va för min del, inte nån gold variant.

Aha, missade det. Måste genast testas, ska kolla om de har den i Tyskland.

Ducce, det blir givetvis billigare ju mer man beställer men man brukar kunna komma undan med 20:-/flaskan i frakt vid mindre beställningar så det är fortfarande betydligt mycket billigare.
Att köpa öl på nätet är dock kanske ingen höjdare, det är fortfarande billigare då man brukar hamna på runt 50-60:-/platta i frakt när jag beställer. Då brukar frakten ligga runt 9:-/kilo eller ca 12:-/flaska.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tack vare den här tråden tog jag tag i sökandet efter en Rom jag letat efter ett tag,
två träffar:

http://www.thewhiskyexchange.com/P-4452.aspx

http://www.masterofmalt.com/search/morgan/#search=morgan&page=1&sort=_score&direction=desc

Båda London baserade, bara att beställa väl, inget skatt etc?

Det där är väl den vanliga spiced ?, bara ny flaska ser det ut som..

Edit: Den jag tänkte på var givetvis Gold spiced, sorry. Den där måste testas :)

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Aha, missade det. Måste genast testas, ska kolla om de har den i Tyskland.

Ducce, det blir givetvis billigare ju mer man beställer men man brukar kunna komma undan med 20:-/flaskan i frakt vid mindre beställningar så det är fortfarande betydligt mycket billigare.
Att köpa öl på nätet är dock kanske ingen höjdare, det är fortfarande billigare då man brukar hamna på runt 50-60:-/platta i frakt när jag beställer. Då brukar frakten ligga runt 9:-/kilo eller ca 12:-/flaska.

20kr extra på en singelmalt? Wow det låter ju helt otroligt.. Men då köper du typ tio stycken direk då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
20kr extra på en singelmalt? Wow det låter ju helt otroligt.. Men då köper du typ tio stycken direk då?

Nej alltså, jag beställer oftast från vinsajten.com och ABSOLUT inte något skräp som single malt :hihi

Jag brukar beställa i runda slängar runt 60-100kg/gång och då är det kanske 5-10st lådor vin och resten spritflaskor och ibland någon kartong med finare flaskvin, 6-12st per kartong.
Jag är ute på jobb nu men jag skulle kunna leta fram några gamla beställningsordrar om jag hittar så ser man direkt fraktkostnad kontra inköp.

Jag får återkomma.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Alltså jag är inte så kunning på de olika Captain sorterna, men jag drack en helrör sån här
varje racehelg i england i sommar, 150kr på närbutiken i england, hittar den inte alls här,
rätt mycket karamellsmak.
Original Spiced heter den och har blå topp på korken och lite blått band på det där uppe runt halsen.

EDIT
tog ett kort på min nu snart tomma flarra..

cmos.jpg

Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Hahahaha okay.. Jaa de va ju annat de.. Tänkte väl det..lät för bra för å va sant att man kunde köpa några få singel malt och ändå gå plus. Det låter som du lägger ner rätt mycket pengar per inköp? Vin är jag nog inte så intresserad av att köpa utomlands. Det finns alldeles för många bra i 100-120kr klassen på systemet och för många dåliga utomlands för att jag ska vilja chansa.. Whisky är mer min grej..

Så inget besvär för mig men jätte tack ändå! :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, du kan ju alltid testa att beställa färre, du får ju reda på fraktpris innan du avslutar köpet.
Eller så går du ihop med någon.
Jag beställer ganska mycket sprit ja, dock brukar jag och en polare köpa ihop och jag har ganska välfyllda hyllor i "vinkällaren" då jag inte dricker i närheten så mycket numera sen jag fick barn.
Viner köper jag alltid testade sorter, mycket Amarone och Ripasso som jag har druckit tidigare. Men jag brukar alltid beställa ett nytt vin varje gång för att se vad det är.
Har hittat ett riktigt gott vitt matvin, 70:- för en BiB är helt ok...

HasseP

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2014
Hoj
Jajjamen
Alltså jag är inte så kunning på de olika Captain sorterna, men jag drack en helrör sån här
varje racehelg i england i sommar, 150kr på närbutiken i england, hittar den inte alls här,
rätt mycket karamellsmak.
Original Spiced heter den och har blå topp på korken och lite blått band på det där uppe runt halsen.

EDIT
tog ett kort på min nu snart tomma flarra..

View attachment 375836

Ja beställer med jämna mellanrum från bodegashop, de funkar skitbra! Dom har en captain morgan som heter spiced gold. Vet icke om de är den du söker, men den är inte tokig alls :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati