Är på jakt efter något ställ som är bra passform för de lite mer kortväxta och som är snyggt och tåligt!
Har haft en hel del ställ genom tiderna och kan inte säga att ngt varit bättre än det andra men känner för prova Berik eller Arlen Ness, är det någon som kört med Dainese och sedan gått över till dessa märken som kan säga skillnaderna ?
Har haft tidigare:
IXS Bogo 2-delat = skitställ
Alpinestars P1 2-delat = ok
Dainese K helställ = för litet men satt gött
Dainese Bora helställ = dyrt
Spyke 4-Race helställ = rätt skönt har jag för mig
Med min erfarenhet så kan jag säga att det dyraste inte alltid är bäst, Dainese Bora gick sönder i dragkedja, Dainese Speed Metal handske som Rossi kör med gick sönder och sprack sönder efter 5 min användning, så Dainese nörd som man är, men någon gång måste man ju vakna upp, så man börjar fråga sig om det är märket man betalar för eller kvaliten!!
Eftersom det visar sig gång på gång att skiten inte håller
Vilket skall jag satsa på av dessa tycker ni ?
Är det någon som provat Beriken eller Arlen Ness ställen i Helställ ?
Har haft en hel del ställ genom tiderna och kan inte säga att ngt varit bättre än det andra men känner för prova Berik eller Arlen Ness, är det någon som kört med Dainese och sedan gått över till dessa märken som kan säga skillnaderna ?
Har haft tidigare:
IXS Bogo 2-delat = skitställ
Alpinestars P1 2-delat = ok
Dainese K helställ = för litet men satt gött
Dainese Bora helställ = dyrt
Spyke 4-Race helställ = rätt skönt har jag för mig
Med min erfarenhet så kan jag säga att det dyraste inte alltid är bäst, Dainese Bora gick sönder i dragkedja, Dainese Speed Metal handske som Rossi kör med gick sönder och sprack sönder efter 5 min användning, så Dainese nörd som man är, men någon gång måste man ju vakna upp, så man börjar fråga sig om det är märket man betalar för eller kvaliten!!
Eftersom det visar sig gång på gång att skiten inte håller
Vilket skall jag satsa på av dessa tycker ni ?
Är det någon som provat Beriken eller Arlen Ness ställen i Helställ ?